![](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2020/Lipiec/20/_resampled/ResizedImage600439-S17Goraszka-Kolbiel2.png)
Cały 24-kilometrowy fragment drogi S17 wykonany został w technologii betonu cementowego. Na odcinku od Góraszki do Wiązownej droga jest dwujezdniowa o trzech pasach ruchu w każdym kierunku, a w dalszym przebiegu ma przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu.
![](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2020/Lipiec/20/_resampled/ResizedImage600400-S17Goraszka-Kolbiel.png)
Zgodnie z zakresem prac generalnego wykonawcy przebudowane zostały także istniejące drogi poprzeczne i skrzyżowania. Powstały obiekty inżynieryjne, w tym przejścia dla dużych i małych zwierząt oraz przepusty dla płazów.
Po udostępnieniu ciągu głównego trasy kontynuowane będą dalsze prace budowlane, w tym dokończenie 250-metrowego fragmentu jezdni drogi S17 na styku zadań, na budowę którego decyzja ZRID została wydana w czerwcu 2020 r. W trakcie budowy są miejsca obsługi podróżnych oraz urządzenia służące ochronie środowiska i urządzenia podczyszczające wody opadowe. Trwają również prace przy układaniu chodników i budowie ścieżek rowerowych.
– Przekładamy ruch pojazdów na główne jezdnie budowanej drogi ekspresowej. Mimo pandemii jest to czas wzmożonych wyjazdów wakacyjnych, dlatego jestem przekonany, że kierowców ucieszy otwarcie nowego odcinka. Budowa trasy S17 z Warszawy do Kołbieli z pewnością poprawi bezpieczeństwo i komfort podróżowania, skróci także czas przejazdu z Lublina do stolicy. Nowa trasa przejmie część ruchu z istniejących dróg lokalnych i w znacznym stopniu odsunie go od obszarów zabudowanych. Udostępniony dziś do ruchu odcinek to jeden z kilkunastu fragmentów dróg ekspresowych i autostrad w kraju, w budowę których zaangażowany jest zespół pracowników grupy STRABAG w Polsce. Dla GDDKiA budujemy obecnie około 200 km tras – dodał Waldemar Wójcik, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o.
Źródło i zdjęcia: STRABAG Sp. z o.o.