REKLAMA
Hydrotechnika Wiadomości
2 Minuty czytania

STRABAG z kontraktem w Porcie Gdynia

15 października 2021 roku podpisana została umowa pomiędzy Zarządem Morskiego Portu Gdynia i STRABAG dotycząca przebudowy Nabrzeża Portowego, Ostrogi Pilotowej oraz Nasady Nabrzeża Francuskiego.

 
Zdjęcie: STRABAG Sp. z o.o., www.strabag.pl
Zdjęcie: STRABAG Sp. z o.o., www.strabag.pl
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych obejmujących przebudowy Nabrzeża Portowego, Ostrogi Pilotowej oraz Nasady Nabrzeża Francuskiego w Porcie Gdynia wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Pogłębianie akwenów zewnętrznych Portu Gdynia – zadanie I, etap III” w ramach przedsięwzięcia inwestycyjnego pn. „Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia – etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia – etapy II i III”.

Zakres realizowanych przez STRABAG prac będzie obejmował między innymi wzmocnienie istniejącej głowicy Ostrogi Pilotowej wraz z umocnieniem dna, prace rozbiórkowe, roboty kafarowe, montaż prefabrykatów wygaszacza falowania, wykonanie konstrukcji żelbetowych nadbudowy oraz wykonanie zasypów i nawierzchni z kostki betonowej. Całkowity planowany koszt prac to 21,5 mln zł.

– Bardzo wysoko cenimy naszą dotychczasową współpracę z Zarządem Portu Morskiego Gdynia. Na przestrzeni lat z powodzeniem zrealizowaliśmy na terenie Portu prace, które unowocześniły nabrzeża i przystosowywały je do nowych wymogów technicznych stawianych przez współczesną żeglugę. Wspomnieć tu można choćby zrealizowane ostatnio przez STRABAG przebudowy Nabrzeży Włoskiego, Słowackiego czy będącą na ukończeniu przebudowę nabrzeża Norweskiego. Podpisana dzisiaj umowa to dla nas również dowód na wysoką ocenę naszego know-how i kompetencji w zakresie budownictwa hydrotechnicznego –
powiedział Rainer Steindl, Dyrektor Oddziału Hydrotechnicznego STRABAG Sp. z o.o.

Głównym celem realizacji projektu – pogłębienia toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia oraz przebudowy nabrzeży – jest umożliwienie zawijania do portu znacznie większych statków o maksymalnej długości do 400 m, szerokości do 58 m i maksymalnym zanurzeniu do 15 m (obecne maksymalne zanurzenie wynosi 13 m) oraz poprawa warunków nawigacyjnych i stanu bezpieczeństwa budowli.

– Przebudowa infrastruktury portowej posłuży poprawie konkurencyjności portu i utrzymania wzrostu tonażu przeładowywanych ładunków oraz bezpieczeństwa żeglugi, nastąpi znaczna poprawa warunków nawigacyjnych w porcie. Trendy w morskim transporcie międzynarodowym wskazują na fakt, że operatorzy towarów masowych i zjednostkowanych, mając na uwadze kwestie ekonomiczne i ekologiczne, starają się wykorzystywać jak największe jednostki pływające. Stąd też niezbędne jest dostosowanie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych portu do przyjmowania statków o parametrach Baltimax, o dużym zanurzeniu. Umocnienie konstrukcji Ostrogi Pilotowej, zabezpieczenie stanu bezpieczeństwa budowli hydrotechnicznych jest konieczne do spełnienia tego założenia –
komentuje Maciej Bąk, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.

Przebudowa Nabrzeża Portowego, Ostrogi Pilotowej oraz Nasady Nabrzeża Francuskiego w Porcie Gdynia jest częścią kompleksowego projektu całej inwestycji „Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia – etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia – etapy II i III”, wynosi 559 642 791,41 zł, z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej wynosi: 273 000 000 zł.

Źródło: tekst STRABAG Sp. z o.o., www.strabag.pl
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA