Nordkalk jest wiodącym producentem wyrobów na bazie kamienia wapiennego w Europie Północnej, z 20 lokalizacjami w Europie Centralnej i krajach bałtyckich. W Polsce działa od 1997 r. i zajmuje się produkcją wapna nawozowego i produktów dla przemysłu budowlanego, drogowego, energetycznego i cukrowniczego w trzech kopalniach w kraju.
Polskie lokalizacje Nordkalku – Kraków, Miedzianka, Sławno, Wolica i Szczecin zostały włączone do jednej platformy komunikacyjnej dostarczonej z chmury. Pracownicy korzystają z systemu za pomocą telefonów VoIP i analogowych. Część użytkowników dodatkowo zintegrowana jest ze Skype dla firm.
– Wdrożenie uwzględnia specyfikę przemysłu wydobywczego – powiedział Piotr Pytlakowski odpowiedzialny za wdrożenie ze strony Comtrustu. – Kopalnie mają tradycyjną infrastrukturę, dlatego w tych miejscach, gdzie nie ma nowego okablowania i Wi-Fi, musieliśmy zachować telefonię analogową. Telefony analogowe i dedykowane specjalistyczne urządzenia, jak np. telefony SOS włączyliśmy do BeneCloud za pośrednictwem specjalnej bramy. Bramka VoIP zamienia analogowe sygnały mowy i wybierania numeru na cyfrowe, więc pracownicy kopalni mogą korzystać z unified communications bez komputera.
Obecnie coraz więcej firm przechodzi na zintegrowaną komunikację, co umożliwia obniżanie kosztów oraz poprawia efektywność pracy i zarządzanie. Nordkalk wybrał Benemena, ponieważ może włączyć swoje europejskie oddziały do jednej platformy i zmieniać jej funkcjonalność zależnie od potrzeb. Polska jest drugim po Finlandii krajem pracującym na BeneCloud, kolejne są w realizacji.
Autor: Ewa Ślusarczyk-Kita, Nordkalk Sp. z o.o.