REKLAMA
Budownictwo Wiadomości
1 Minuta czytania

Wymiana doświadczeń z JUDU – system transportu miejskiego Wilna i Warszawy

Planowanie rozkładów jazdy, zarządzanie sytuacjami kryzysowymi oraz informowanie pasażerów o zmianach były głównymi tematami spotkania przedstawicieli stołecznego ZTM z delegacją JUDU – odpowiednika Zarządu Transportu Miejskiego w Wilnie. Wymiana doświadczeń dotyczyła m.in. funkcjonowania systemu transportu miejskiego w obu stolicach.

Prezentacja systemu transportu miejskiego w Warszawie – spotkanie z JUDU
Wymiana doświadczenia stołecznego ZTM z JUDU, fot. ZTM Warszawa, www.ztm.waw.pl
Spis treści

Spotkanie z przedstawicielami JUDU w Warszawie

Delegacja JUDU – jednostki odpowiadającej za system transportu miejskiego w Wilnie – odwiedziła Warszawę, by zapoznać się z funkcjonowaniem stołecznego transportu publicznego. Spotkanie miało na celu wymianę doświadczeń w zakresie planowania i organizacji przewozów oraz zarządzania informacją pasażerską.

Warszawski system transportu miejskiego w prezentacjach

Michał Piwowarski z Działu Organizacji Przewozów przedstawił historię oraz podstawowe założenia funkcjonowania Warszawskiego Transportu Publicznego. Podkreślono rozwój komunikacji miejskiej w kontekście rozwoju metropolii oraz wdrażania rozwiązań ekologicznych w stołecznym systemie transportu miejskiego.

Ze strony litewskiej prezentację wygłosił Darjuš Kulakovskis, który omówił funkcjonowanie komunikacji miejskiej w Wilnie, a także narzędzia wykorzystywane do planowania rozkładów jazdy i informowania pasażerów o zmianach.

Planowanie rozkładów i organizacja pracy

Konrad Kurowski, Kierownik Sekcji Rozkładów Jazdy, zaprezentował metody planowania rozkładów jazdy w Warszawie – zarówno w trybie standardowym, jak i przy krótkoterminowych zmianach. Omówiono także proces przygotowywania grafików pracy dla linii autobusowych i tramwajowych oraz wykorzystywane w tym celu oprogramowanie.

Centrum zarządzania ruchem i sytuacje nietypowe

Goście z Wilna odwiedzili również Centralę Ruchu, gdzie Tomasz Gucze, Kierownik Działu Nadzoru Przewozów, oraz Piotr Kloch zapoznali ich z działaniami podejmowanymi w sytuacjach awaryjnych i podczas zmian planowych. Szczególne zainteresowanie wzbudziły procedury powrotu opóźnionych pojazdów do rozkładu jazdy oraz sposoby informowania pasażerów o bieżących utrudnieniach.

Informacja pasażerska w Warszawie

O narzędziach i kanałach komunikacji z pasażerami, zarówno online, jak i na przystankach, opowiedzieli Dominik Pych i Zuzanna Topolska z Działu Informacji Pasażerskiej. Przedstawiono systemy informacyjne wspierające codzienne funkcjonowanie transportu publicznego i zapewniające pasażerom dostęp do aktualnych danych o kursowaniu pojazdów.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.