- Wspólnie z PKP LHS mamy wielkie plany dotyczące wykorzystania najbardziej na zachód wysuniętej linii kolejowej o szerokości 1520 mm – dodaje Wilhelm Patzner, Chief Executive Officer FELB. – Jesteśmy dumni, że otwieramy nowy szlak, zwłaszcza, że korytarz transkaspijski odpowiada na coraz większe zapotrzebowanie na eksport żywności z Europy do Chin. Włoskie kiwi czy polskie jabłka, nie mówiąc już o mięsie czy słodyczach z całej Europy będą mogły w niecałe 20 dni znaleźć się w Chinach – dodaje Patzner.
Transport kontenera trasą transkaspijską do Chin
PKP LHS wspólnie z firmą Far East Land Bridge (FELB) organizuje pierwszy przewóz kontenera trasą transkaspijską, ze Sławkowa do Urumczi w zachodnich Chinach. Celem projektu jest przetestowanie nowej trasy kolejowej pomiędzy krajami Europy i Azji.
- Wspólnie z PKP LHS mamy wielkie plany dotyczące wykorzystania najbardziej na zachód wysuniętej linii kolejowej o szerokości 1520 mm – dodaje Wilhelm Patzner, Chief Executive Officer FELB. – Jesteśmy dumni, że otwieramy nowy szlak, zwłaszcza, że korytarz transkaspijski odpowiada na coraz większe zapotrzebowanie na eksport żywności z Europy do Chin. Włoskie kiwi czy polskie jabłka, nie mówiąc już o mięsie czy słodyczach z całej Europy będą mogły w niecałe 20 dni znaleźć się w Chinach – dodaje Patzner.