
Trwają prace
Prace rozpoczęły się w grudniu 2024 r., niedługo po wydaniu przez Wojewodę Lubelskiego decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Trwają roboty ziemne, budowane są nasypy oraz wykopy. Powstają obiekty inżynierskie, czyli wiadukty, mosty i przepusty, a ich budowa zaawansowana jest w 9 proc. Trwa też przebudowa sieci gazowej, wodociągowej i elektroenergetycznej, kanalizacji deszczowej oraz sanitarnej. Wykonawca rozebrał już starą jezdnię drogi krajowej między Ciecierzynem a Leonowem (w kierunku Lubartowa) i rozpoczął na tym fragmencie budowę nitki trasy S19. Obecnie trwa tutaj wzmacnianie podłoża.
W związku z budową przejścia dla zwierząt, w okolicach wiaduktu kolejowego w Wandzinie, wprowadzony został objazd o długości ok. 100 metrów. W połowie roku wykonawca planuje również wprowadzenie zmian w organizacji ruchu na obwodnicy Lubartowa. Prosimy o ostrożną jazdę i stosowanie się do oznakowania, w szczególności do ograniczeń prędkości.
O inwestycji
W ramach inwestycji powstanie 23 km odcinek dwujezdniowej drogi (po dwa pasy ruchu w obu kierunkach), w tym cztery węzły drogowe: Lubartów Północ, Lubartów Zachód, Niemce Wschód oraz Niemce Południe. Wykonanych zostanie także ponad 40 km dróg poza ciągiem głównym, które będą służyć do obsługi ruchu lokalnego. Do tego także 29 obiektów inżynierskich, w tym urządzenia ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Inwestycja obejmuje teren o wielkości 315 hektarów. Planowanych jest do wykonania w sumie ok. 2 mln m3 wykopów, co odpowiada 800 basenom olimpijskim. Do realizacji drogi wykorzystanych zostanie ok. 5 tys. t stali (dla porównania wieża Eiffla waży ok. 10 tys. t).