Wykonawca rond – firma Krol – rozpoczęła budowę obu w pierwszej połowie sierpnia. Na skrzyżowaniu ulic Augustówka i Zawodzie kierowcy nie napotkają na razie na większe utrudnienia. Prace toczą się poza jezdnią i dotyczą kanalizacji deszczowej. Na skrzyżowaniu ulic Krasińskiego i Przasnyskiej trwają z kolei prace przy ciepłociągu, które powinny zakończyć się do końca miesiąca. Tam też utrudnień należy się spodziewać – południowy wylot skrzyżowania został zamknięty.
Zielone rondo na Żoliborzu
Rondo na skrzyżowaniu ulic Krasińskiego i Przasnyskiej to inwestycja, o którą apelowali mieszkańcy pobliskich osiedli. W audycie przejść dla pieszych zebra przez ul. Krasińskiego otrzymała ocenę 1 (w skali od 0 do 5). Podstawowym celem skrzyżowań o ruchu okrężnym jest natomiast zwiększenie bezpieczeństwa. Ronda wymuszają zachowanie przepisowej prędkości, jednocześnie nie wstrzymując ruchu. Tak będzie i w tym przypadku.
Ponadto doświetlone zostaną wszystkie przejścia dla pieszych znajdujące się w sąsiedztwie ronda. Dodatkowo te na wlotach, po których jeżdżą autobusy, zostaną wyposażone w azyle. Samo rondo o średnicy 26 metrów będzie miało wyspę centralną, nieprzejezdną, dzięki obsadzeniu jej krzewami. Na narożnikach skrzyżowania zasadzone zostaną krzewy okrywowe. Dodatkowo wzdłuż pasa drogi stanie 7 nowych drzew, które będę uzupełnieniem istniejącego już tam szpaleru.
Zgodnie z obowiązującymi zasadami trzy bezzatokowe i wyposażone w wiaty przystanki autobusowe umieszczone zostaną za rondem. Dodatkowo w obszarze skrzyżowania uzupełniona zostanie infrastruktura rowerowa.
Wartość inwestycji to ponad 6,5 mln zł.
Bezpieczniej na mokotowskim skrzyżowaniu
Audyt bezpieczeństwa przejść dla pieszych bezlitosny był również dla okolic skrzyżowania ulic Augustówka i Zawodzie w pobliżu elektrociepłowni Siekierki. Miejsce jest niebezpieczne z uwagi na duży ruch ciężarówek, brak chodników i zieleń ograniczającą widoczność. Zebra przez ulicę Augustówka otrzymała najniższą notę, a audytor zaleciał stworzenie w tym miejscu ronda.
Będzie ono miało 27 metrów średnicy, jego wyspa i narożniki, podobnie jak na Żoliborzu, zostaną obsadzona krzewami. Przejścia dla pieszych w obrębie skrzyżowania wyposażone zostaną w azyle i doświetlone. Przystanki autobusowe zostaną przeniesione za rondo.
Wartość inwestycji to ponad 8,2 mln zł.