![Zdjęcie: Artur Lewandowski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2022/Październik/12/_resampled/ResizedImage620348-Kobylka-Ossow.png)
Zakres prac wymaga zamknięcia dwóch z czterech torów, które obejmie budowa. Według przygotowanego rozkładu, niektóre pociągi regionalne pojadą w skróconej relacji Warszawa – Zielonka, lub z pominięciem przystanków Kobyłka i Kobyłka Ossów. Za dwa nocne pociągi wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Zielonka – Tłuszcz. Prace w obrębie torów zaplanowano do stycznia 2023 r.
Inwestycje w Kobyłce zwiększą bezpieczeństwo na styku kolei i dróg oraz usprawnią komunikację w obszarze miejscowości. Tunel koło ul. Orszagha prowadzi pod linią kolejową, a następnie do ul. Nadarzyńskiej. Postępują prace na drugiej budowie, w pobliżu przystanku kolejowego Kobyłka-Ossów. Widać już konstrukcję wiaduktu nad torami, na której będzie jezdnia. Wykonawca betonuje konstrukcję. Na inwestycje w Kobyłce przeznaczono 70,7 mln zł. Zakończenie zaplanowano na 2023 r.
Rail Baltica zwiększa bezpieczeństwo
Projekt „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” zapewnia budowę 12 obiektów, które zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i usprawnią komunikację drogową.
W Tłuszczu i Mokrej Wsi zaawansowane są prace na budowach wiaduktów drogowych. Są już konstrukcje nad torami, a wykonawcy pracują przy drogach dojazdowych i przygotowują nawierzchnię. W Zielonce, przy zachowanym ruchu pociągów, wykonawca kontynuuje prace przy budowie tunelu pod torami. W zakresie przyjętego rozwiązania komunikacyjnego jest też dodatkowy wiadukt drogowy – ulica Leśna zostanie poprowadzona nad ul. Kolejową. W tym miejscu powstaje płyta stropowa, która następnie zostanie nasunięta nad tunel drogowy. Dzięki takiej technologii prac ruch drogowy może odbywać się bez przeszkód. W Toporze latem rozpoczęła się budowa przejścia dla pieszych pod torami, które ułatwi dostęp do przystanku kolejowego.
Kierowcy i piesi korzystają też z już gotowych obiektów: wiaduktów drogowych w Toporze, Łochowie (dwa obiekty) i Małkini oraz przejść pod torami w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl