![Zdjęcie: Katarzyna Głowacka, PKP PLK](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2020/Luty/28.02/_resampled/ResizedImage330247-CzestochowaRakow2.png)
Na odcinku Myszków – Poraj jeden z dwóch torów wymieniany jest na nowy. W czerwcu prace przeniosą się na drugi tor. PLK wybudowały też nową nastawnię w stacji Poraj, a nowoczesne urządzenia, które zostaną tam zamontowane, zwiększą poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego.
![Zdjęcie: Katarzyna Głowacka, PKP PLK](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2020/Luty/28.02/_resampled/ResizedImage600366-CzestochowaRakow.png)
Na odcinku Poraj – Częstochowa, podróżni korzystają z wygodnych peronów na przystankach Korwinów i Częstochowa Raków. Pociągi jeżdżą już po nowym torze. Teraz wymieniany jest drugi tor i równocześnie przebudowywane są leżące przy nim perony. W Częstochowie Raków obsługę ułatwią windy. Obecnie jest remontowane przejście podziemne, w którym będą zamontowane dźwigi. Prace przewidziano do czerwca.
Podróżni korzystają już z wygodnego peronu na stacji Myszków oraz nowych peronów na przystankach Myszków Światowit, Myszków Mrzygłód i Zawiercie Borowe Pole. Na przystanku Myszków Mrzygłód budowane jest przejście podziemne. Pociągi jeżdżą już po dwóch nowych torach z Zawiercia do Myszkowa. Przebudowywany jest drugi peron na stacji Myszków.
Po zakończeniu prac pociągi pojadą szybciej – prędkość wzrośnie ze 120 do 160 km/h.
Wartość zadania wynosi 380 mln zł. Dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w wysokości ok. 200 mln zł. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na koniec 2020 roku.
Inwestycja w liczbach to m.in.:
– 10 stacji i przystanków bardziej dostępnych dla pasażerów,
– 15 przejazdów kolejowo-drogowych z dodatkowymi urządzeniami,
– 88 km nowych torów,
– 88 km nowej sieci trakcyjnej,
– 20 mostów przebudowanych.
Tekst i zdjęcia: Katarzyna Głowacka, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.