![Zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2021/Kwiecień/8/_resampled/ResizedImage621261-rejs-kontenerowy.png)
Towary zostały umieszczone w sześciu kontenerach i przewożone są przy pomocy zestawu pchanego złożonego z pchacza i barki. Rejs odbywa się po 152 kilometrowym odcinku Drogi Wodnej Rzeki Wisły, z przerwą nocną w okolicy Tczewa.
Rejs ma na celu promocję śródlądowego transportu wodnego i pokazanie, że Wisła jest jedną z najbardziej ekonomicznych sposobów przewożenia ładunków, wzmacniających integrację Portu Morskiego Gdańsk z zapleczem lądowym. Transport rzeką stanowi przyjazną dla środowiska alternatywę, m.in. pod względem poziomu emisji hałasu, jak i zużycia energii. Jest także bezpiecznym szlakiem transportowym, z którego mogą korzystać przedsiębiorstwa i firmy spedycyjne zlokalizowane m.in. w województwie kujawsko-pomorskim. W 2019 r. odnotowano jedynie 5 wypadków żeglugowych, a w żadnym z nich nie przewożono ładunków niebezpiecznych. Przedsięwzięcie ma również na celu sprawdzenie oznakowania nawigacyjnego na tym odcinku drogi wodnej.
Wydarzenie odbywa się w ramach projektu EMMA Extension (program INTERREG Region Morza Bałtyckiego). Organizatorem rejsu jest Województwo Kujawsko-Pomorskie, a patronatem objęło go Ministerstwo Infrastruktury.
Tekst: Ministerstwo Infrastruktury