Trwa przebudowa trasy Rzeszów – Przemyśl
PKP Polskie Linie Kolejowe przebudowują trasę z Rzeszowa do Przemyśla. W Radymnie powstaną 2 windy i przebudowany będzie peron. W Przemyślu zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 2 przejazdach kolejowo-drogowych.
Na stacji Radymno przebudowany będzie peron. Pasażerowie zyskają nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne. Korzystne zmiany będą dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Kładka nad torami będzie wyposażona w dwie windy i wyremontowana. Na peronie i dojściach zaplanowano specjalny system oznakowania: ścieżki dotykowe, pola uwagi i pasy ostrzegawcze.
W Przemyślu na dwóch przejazdach kolejowo-drogowych PLK zwiększy poziom bezpieczeństwa. Zamontowane zostaną nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji. Światła i półrogatki będą dodatkowo ostrzegały kierowców.
PLK poprawiają warunki podróży i przewozu towarów na trasie Rzeszów – Przemyśl. Od 2016 r. podróżni zyskali lepiej przygotowane 16 stacje i przystanki: Rzeszów Załęże, Strażów, Krzemienica, Łańcut, Głuchów, Kosina, Rogóżno, Grzęska, Przeworsk, Pełkinie, Jarosław, Ostrów k/Radymna, Przemyśl Zasanie, Przemyśl. Od grudnia 2018 także mieszkańcy miejscowości Niziny i Walawa maja lepsze przystanki. W bieżącym roku będzie łatwiej skorzystać z kolei także w Sośnicy Jarosławskiej oraz w Radymnie.
Prace na trasie Rzeszów – Przemyśl realizowane są w ramach projektu: „Modernizacja linii kolejowej nr 91 Kraków Główny Osobowy – Medyka i nr 92 Przemyśl – Medyka, odcinek Rzeszów – granica państwa”. Finansowanie zapewnia budżet państwa. W latach 2016-2018, PLK zrealizowały już inwestycje na trasie Rzeszów – Przemyśl za blisko 76 mln zł netto.
Tekst i zdjęcie: Dorota Szalacha, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.