W ramach zawartej z konsorcjum umowy, w południowo-wschodniej części katowickiego lotniska przeprowadzone zostaną prace budowlane, efektem których będzie powstanie bocznicy kolejowej łączącej Katowice Airport z Centralną Magistralą Kolejową za pośrednictwem linii kolejowej nr 182 (Tarnowskie Góry – Zawiercie). Sercem inwestycji będzie kolejowy front rozładowczy do załadunku towarów oraz paliw, który sąsiadować będzie z trzema zbiornikami o pojemności 1000 m3 i stanowiskami rozładunku autocystern. W części znajdującej się w strefie zastrzeżonej katowickiego lotniska powstaną stanowiska nalewaków dla cystern lotniskowych. Całkowity koszt przedmiotu umowy, tj. realizacji prac budowlanych w związku z budową węzła przeładunku towarów i paliw, wynosi 144,3 mln zł brutto.
W podpisaniu umowy uczestniczyli:
- Marcin Maj, Dyrektor Rejonu 6 w Oddziale Południowym Budimex S.A.,
- Tomasz Guzik, Członek zarządu Mostostalu Kraków, Dyrektor Pionu Realizacji Przemysłowych,
- Artur Tomasik, Prezes zarządu GTL S.A., spółki zarządzającej Katowice Airport,
- Norbert Henzel, Wiceprezes zarządu GTL S.A.,
- Bartosz Bednarczyk, Dyrektor ds. Inwestycji w GTL S.A.,
- Adam Wawryniuk, Dyrektor ds. Ekonomiczno-Finansowych w GTL S.A.
Czas realizacji robót budowlanych, rozruchu technologicznego oraz uzyskania wszystkich wymaganych decyzji administracyjnych umożliwiających eksploatację Multimodalnego Węzła Przeładunku Towarów i Paliw, zakończonych podpisaniem protokołu końcowego, nastąpi w terminie do 23 miesięcy od zawarcia umowy. Zgodnie z harmonogramem, projekt o nazwie „Budowa multimodalnego węzła przeładunku towarów i paliw w oparciu o bocznicę kolejową w Porcie Lotniczym »Katowice«” powinien zakończyć się nie później niż 30 czerwca 2026 r. Projekt uzyskał dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) 2021-2027 Military Mobility w wysokości do 50% kosztów kwalifikowanych.