![Zdjęcie: GDDKiA O/Szczecin](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2020/Czerwiec/15/_resampled/ResizedImage600287-SzczecinKijewo.png)
Kluczowy wiadukt
W ramach przebudowy węzła drogowego Szczecin Kijewo w miejsce dwóch starych wiaduktów powstaną nowe – szersze i dłuższe. Poprzedni wykonawca wyburzył stary wiadukt na jezdni w stronę Szczecina i rozpoczął budowę nowego obiektu, jednak wstrzymał prace, częściowo wykonując tylko przyczółki i podporę środkową. Nowy wykonawca ma za zadanie dokończyć całość wiaduktu – przyczółki i podporę, wykonać płytę pomostu oraz resztę prac konstrukcyjnych i wykończeniowych.
Podział zadania na części
Dokończenie przebudowy węzła drogowego Szczecin Kijewo zostało podzielone na trzy części. Pierwszą z nich jest dokończenie wiaduktu na jezdni DK10 w stronę Szczecina. Drugą dokończenie samej jezdni DK10 w stronę Szczecina wraz z dwiema łącznicami. Te dwa etapy razem mają umożliwić uruchomienie do końca tego roku przejazdu przez węzeł nowo wykonanym wiaduktem i północną (w stronę Szczecina) jezdnią DK10. Zmniejszy to utrudnienia, gdyż nowa jezdnia i wiadukt są szersze i mają cztery pełne pasy ruchu. Przeniesienie ruchu na nowy wiadukt umożliwi realizację pozostałych do wykonania robót – które wchodzą w skład trzeciej części. Te roboty to między innymi wykonanie jezdni DK10 w stronę Stargardu wraz z południowym wiaduktem węzła, przebudowa jezdni autostrady A6, budowa jezdni zbiorczo-rozporowadzających w ciągu autostrady A6 i wykonanie pozostałych łącznic węzła.
Źródło: GDDKiA O/Szczecin