Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Umowa na projekt i budowę wiaduktu w Bochni

17 kwietnia 2020 r. krakowski Oddział GDDKiA podpisał umowę firmą Inżynieryjno-Budowlaną „F.I.B. TALAGA” na projekt i budowę wiaduktu w Bochni w ciągu DK94. Inwestycja powstanie w ciągu 28 miesięcy.

 
Zdjęcie: GDDKiA O/Kraków
Zdjęcie: GDDKiA O/Kraków
                         W ramach zadania, które trzeba wykonać znajdują się:
– wykonanie dokumentacji projektowej nowego wiaduktu w Bochnia, na drodze krajowej nr 94 wraz z uzyskaniem decyzji realizacyjnej,
– realizacja robót budowlanych:
  – budowę wiaduktu tymczasowego wraz z drogą tymczasową,
  – rozbiórkę istniejącego wiaduktu, w km 28+878,
  – budowę nowego wiaduktu wraz dojazdami,
  – rozbiórka objazdu tymczasowego,
  – uzyskanie pozwolenia na użytkowanie dla nowego wiaduktu.

Budowa nowego wiaduktu podyktowana jest złym stanem technicznym istniejącego obiektu oraz koniecznością dostosowania skrajni pionowej czyli odległości od poziomu drogi do spodu wiaduktu, do obowiązujących przepisów. Istniejący wiadukt powstał w 1984 r., kiedy obowiązywały inne przepisy i dlatego skrajnia zamiast wymaganych aktualnie 4,5 m ma tylko 4,25 m.

Zgodnie z umową harmonogram prac wykonawca musi przedstawić w ciągu 7 dni od podpisania umowy. Na realizację wszystkich prac wykonawca ma 28 miesięcy od podpisania umowy. Prace projektowe wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji, włącznie z decyzją na realizację inwestycji zaplanowane są na 21 miesięcy, natomiast roboty na 7 miesięcy. Koszt inwestycji wynosi 3 579 300 zł.

Źródło: GDDKiA O/Kraków

Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI