![Grafika: ZTM Warszawa](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2019/Grudzień/23.12/_resampled/ResizedImage600510-metroM3.png)
Zadaniem wyłonionego wykonawcy będzie szczegółowa analiza trzech wariantów przebiegu I etapu budowy linii metra M3:
– wariant I – przebieg na odcinku: stacja C14 „Stadion Narodowy” – stacja E6 „Gocław”, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka – zgodnie z wytycznymi zawartymi w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy (SUiKZP);
– wariant II – przebieg na odcinku: stacja C14 „Stadion Narodowy” – stacja E5 „Gocław”, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka – zgodnie z koncepcją prezentowaną przez prezydenta Rafała Trzaskowskiego;
– wariant III – przebieg na odcinku: stacja C14 „Stadion Narodowy” – stacja Gocław, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka – zgodnie z koncepcją zaproponowaną przez autorów opracowania.
Już po trzech miesiącach otrzymamy wstępny raport zawierający:
– wstępną analizę w zakresie przebiegu linii i lokalizacji stacji;
– informacje o otoczeniu planowanej trasy;
– uwarunkowania transportowe i techniczne;
– możliwości realizacyjne;
– powiązania stacji z innymi środkami komunikacji.
W ciągu 12 miesięcy powstanie pełne opracowanie, które zawierać będzie szczegółową analizę porównawczą z uwzględnieniem: kryteriów funkcjonalno-przewozowych w tym wielkości przewozów, integracji różnych podsystemów transportowych), przestrzennych (kolizje z zagospodarowaniem), środowiskowych (oddziaływanie na środowisko i warunki zamieszkania), a także ekonomicznych.
Projektanci za swoją pracę otrzymają kwotę 1 906 500,00zł zł brutto.
Dzięki pozyskaniu studium technicznego możliwe będzie podjęcie kolejnych prac przygotowawczych do budowy linii metra M3. Na dalszych etapach wykonane zostaną m.in. badania geologiczne, opracowane studium wykonalności, wykonane projekty koncepcyjne oraz budowlane dla inwestycji.
Tekst i grafika: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie