![Grafika: GDDKiA O/Wrocław, www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/ Grafika: GDDKiA O/Wrocław, www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2023/Grudzień/18/_resampled/ResizedImage621378-trzy-odcinki-S8.png)
Cały odcinek został podzielony na trzy zadania, których udostępnienie do ruchu planowane jest w II połowie 2027 r. Obecną drogę krajową nr 8 zastąpi ekspresówka z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i pasami awaryjnymi.
Kontrakty
Pierwszy odcinek S8 pomiędzy węzłami Kobierzyce Północ i Kobierzyce Południe zrealizuje firma Strabag Infrastruktura Południe za kwotę 309 777 961,23 zł. Drugi pomiędzy węzłami Kobierzyce Południe i Jordanów Śląski firma PORR za kwotę 401 110 124,16 zł, zaś trzeci odcinek Jordanów Śląski – Łagiewniki Zachód firma Budimex za kwotę 355 614 315,9 zł.
Cztery z sześciu odcinków S8
Realizację drogi ekspresowej pomiędzy Wrocławiem a Kłodzkiem, zapisanej w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.), podzielono na sześć krótszych odcinków. Dla pierwszych trzech odcinków 14 grudnia podpisano umowy na realizację, a w trakcie procedury przetargowej jest odcinek od Ząbkowic Śląskich do Barda. Jeszcze w tym roku GDDKiA planuje ogłosić przetarg dla odcinka pomiędzy Łagiewnikami a Ząbkowicami Śląskimi. Dla ostatniego odcinka Bardo – Kłodzko drogowcy są w trakcie prac przygotowawczych, których efekt jest uzależniony od wyniku analiz połączenia go z planowaną obwodnicą Złotego Stoku. Po zakończonych analizach GDDKiA wskaże wariant preferowany, dla którego złoży wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Zakończenie całej inwestycji (Wrocław – Kłodzko) i oddanie trasy do ruchu planowane jest w latach 2028-2033. W rządowym Programie zapisano również realizację dalszego przebiegu S8, od Kłodzka do Boboszowa i granicy z Czechami.
Fot: GDDKiA O/Wrocław