REKLAMA
Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Unijne wsparcie 4 projektów drogowych

Komisja Europejska potwierdziła unijny wkład dla kolejnych 9 projektów realizowanych w ramach POIiŚ 2014-2020. Wśród dofinansowanych projektów znalazły się 4 projekty drogowe realizowane przez GDDKiA.

 
Budowa A2 Warszawa – Mińsk Mazowiecki, fot. GDDKiA
Budowa A2 Warszawa – Mińsk Mazowiecki, fot. GDDKiA
 
Budowa S7 Warszawa – Grójec, fot. GDDKiA
Budowa S7 Warszawa – Grójec, fot. GDDKiA
Cztery projekty realizowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad:
– budowa autostrady A2 na odcinku Warszawa (w. Lubelska) – Mińsk Mazowiecki (wysokość dofinansowania z UE ok. 329,6 mln zł),
– budowa obwodnicy Olsztyna w ciągu DK16 (wysokość dofinansowania z UE ok. 367,7 mln zł),
– budowa drogi ekspresowej S3 na odcinku Legnica – Lubawka (wysokość dofinansowania z UE ok. 442,9 mln zł),
– budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Warszawa – Grójec (wysokość dofinansowania z UE ok. 542,4 mln zł).

GDDKiA niedawno podpisała 50. umowę o dofinansowanie projektu ze środków Unii Europejskiej, a kolejne siedem jest w trakcie weryfikacji. Od początku trwania POIiŚ 2014-2020 złożyliśmy 480 wniosków o płatność na kwotę ponad 28 mld zł. Proces certyfikacji przeszło już 451 wniosków na kwotę blisko 27,5 mld zł, z czego z tytułu refundacji do Krajowego Funduszu Drogowego wpłynęło już blisko 22,3 mld zł. Ponadto Unia wesprze również:

– budowę Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351,
– zakup 16 sztuk nowych pięcioczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych,
– przyspieszamy komfortowo – unowocześnienie wagonów i zakup lokomotyw dla PKP Intercity S.A.,
– modernizację układu falochronów osłonowych w Porcie Północnym w Gdańsku,
– pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia – etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia – etapy II i III.

Łącznie zostaną one dofinansowane kwotą niemal 842,6 mln euro.

Projekty taborowe przyczynią się do skrócenia czasu przejazdu, poprawy bezpieczeństwa i komfortu podróży oraz zwiększą sprawność taboru – wagony i lokomotywy będą mniej awaryjne. Pojazdy zostaną dostosowanie do wymogów Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności (TSI), w tym m.in. do przewozu osób niepełnosprawnych. Tabor zostanie przystosowany do zmian klimatycznych: będzie emitował do atmosfery mniejszą ilość zanieczyszczeń, spadną też koszty eksploatacji pojazdów.
 Tekst i zdjęcia: GDDKiA, www.funduszeeuropejskie.gov.pl
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA