
Urządzenia zostały dopuszczone do użytkowania przez Urząd Dozoru Technicznego i Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego. Zapewniają prąd autobusom elektrycznym obsługującym linie 116, 180 i E-2. Dwie pierwsze linie już teraz mają możliwość ładowania na obydwu pętlach.
Miejskie Zakłady Autobusowe posiadają już 24 ładowarki pantografowe dużej mocy na krańcach: Chomiczówka, Esperanto, Konwiktorska, Nowodwory, Spartańska, Szczęśliwice i Wilanów oraz w zajezdniach przy Ostrobramskiej, Stalowej, Włościańskiej i Woronicza.
Ładowarki pantografowe służą do szybkiego uzupełniania baterii floty 160 autobusów elektrycznych MZA, jednej z największych w Europie. Korzystając z tego źródła energii, w ciągu dwudziestu minut postoju można naładować około połowy pojemności baterii.
Miejskie Zakłady Autobusowe posiadają też 160 stanowisk ładowania wtyczkowego, które służą do wolnego ładowania podczas dłuższego postoju w zajezdni. W najbliższym czasie planowane jest uruchomienie kolejnych stacji na krańcach: Browarna i Ostroroga oraz dodatkowego punktu przy ulicy Konwiktorskiej. W trakcie procesu inwestycyjnego są też: Bielańska i Natolin Północny.
Źródło: tekst Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl