Usługa „WidziMy się na dworcu!” – wsparcie pasażerów w okresach wzmożonego ruchu
Polskie Koleje Państwowe S.A. wprowadzają usługę „WidziMy się na dworcu!” jako odpowiedź na potrzeby pasażerów identyfikowane podczas badań i analiz w ramach inicjatywy ZmieniaMY Kolej. Mobilni informatorzy pojawią się na największych polskich dworcach, aby zapewnić podróżnym szybki dostęp do informacji oraz wsparcia w codziennych sytuacjach związanych z podróżowaniem.
Informatorzy będą obecni m.in. w Warszawie, Krakowie, Katowicach czy Szczecinie. Ich zadania obejmą udzielanie informacji o rozkładzie jazdy, usługach dostępnych na terenie dworca oraz jego topografii. To także praktyczne wskazówki dotyczące zasad podróżowania oraz udogodnień dla osób o szczególnych potrzebach.
Mobilni informatorzy w czerwonych kamizelkach
Usługa „WidziMy się na dworcu!” opiera się na pracy przeszkolonych informatorów mobilnych, łatwo rozpoznawalnych dzięki czerwonym kamizelkom i kurtkom. Będą oni dostępni w ogólnodostępnych przestrzeniach obiektów, aby zapewnić bezpośredni kontakt i wsparcie, zwłaszcza na dużych stacjach o znacznym natężeniu ruchu.
Jak podkreśla Paweł Lisiewicz, członek zarządu PKP S.A., celem inicjatywy jest zapewnienie komfortu każdemu podróżnemu – także osobom rzadziej korzystającym z usług kolei i poszukującym bezpośredniej pomocy w orientacji na dworcu.
„WidziMy się na dworcu!” na 12 największych stacjach kolejowych
Usługa „WidziMy się na dworcu!” będzie dostępna przez co najmniej najbliższy rok na dworcach: Bydgoszcz Główna, Gdańsk Główny, Gdynia Główna, Katowice, Kraków Główny, Lublin Główny, Opole Główne, Poznań Główny, Szczecin Główny, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia oraz Wrocław Główny. Dodatkowe wsparcie zapewnią również informatorzy PKP Intercity, którzy pojawią się na wybranych stacjach na przełomie 2025 i 2026 r., m.in. podczas zmiany rozkładu jazdy oraz w okresie świąteczno-noworocznym.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
