
W Rembertowie do kolei
Parking w Rembertowie będzie obiektem naziemnym, ulokowanym przy ulicy Cyrulików – na terenie, gdzie już dziś działa miejski, bezpłatny, otwarty i niedozorowany parking oraz na miejskiej działce wzdłuż ulicy, po jej północnej stronie. Wjazd zaplanowano właśnie od ulicy Cyrulików, z możliwością wyznaczenia wjazdu również z drogi lokalnej po drugiej stronie terenu, po wybudowaniu jej przez dzielnicę.
Rembertowski parking pomieści 141 miejsc parkingowych, w tym dla osób z niepełnosprawnościami (6 miejsc) oraz przeznaczonych do ładowania pojazdów elektrycznych (4 miejsca), a także ok. 40 zadaszonych miejsc rowerowych ze stanowiskami do ładowania rowerów elektrycznych i prostych napraw jednośladów.
Na Bródnie do metra
Przy ostatniej stacji na wschodnim krańcu drugiej linii metra, czyli Bródnie, stanie natomiast parking piętrowy. Budowla znajdzie się w miejscu wskazanym przez obowiązujący miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, czyli u zbiegu ulic Rembielińskiej i Kondratowicza – w południowo-wschodnim narożniku skrzyżowania. Koncepcja zakłada powstanie dwóch garaży połączonych podziemnym łącznikiem, na ok. 475 miejsc postojowych dla samochodów i 116 miejsc do parkowania dla rowerów.
Parking został tak zaprojektowany, aby w jego sąsiedztwie pozostało miejsce na bazar, o co zabiegali mieszkańcy. Określenie sposobu i zakresu funkcjonowania handlu w tym miejscu będzie należało do władz dzielnicy oraz kupców.
Coraz bliżej do budowy
Przygotowania do budowy parkingów już trwają. Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM) m.st. Warszawy czeka do marca na oferty firm zainteresowanych przygotowaniem dokumentacji potrzebnej do budowy P+R Bródno. Wybrany oferent wykona projekty budowlane, uzyska wszystkie wymagane prawem decyzje, opinie, uzgodnienia i zezwolenia (w tym pozwolenie na budowę). Opracuje też projekty techniczne i materiały przetargowe potrzebne w postępowaniu na wybór wykonawcy robót budowlanych a także, już w trakcie budowy, pełnić będzie tzw. nadzór autorski. Następnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu i wybór wykonawcy parkingu. ZTM planuje, że pod koniec 2027 r. parking będzie gotowy.
W przypadku parkingu w Rembertowie, ścieżka postępowania będzie inna – w 2025 roku ogłoszony zostanie przetarg w formule „Zaprojektuj i buduj”, czyli wybrany w nim wykonawca najpierw zaprojektuje i uzyska wszystkie niezbędne decyzje i zezwolenia a następnie wybuduje parking. Według założonego harmonogramu, P+R Rembertów zacznie działać w 2027 r.