REKLAMA
Drogi Wiadomości
2 Minuty czytania

Wydano ZRID dla S6 Chwaszczyno – Gdynia

11 października 2019 r. Wojewoda Pomorski wydał kolejną, drugą już decyzję – zgodę na realizację inwestycji drogowej dla odcinka drogi ekspresowej S6 Chwaszczyno – Gdynia. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności.

 
Mapa: GDDKiA O/Gdańsk
Mapa: GDDKiA O/Gdańsk
Dwa odcinki

Budowa trasy S6 między Szemudem a Gdynią została podzielona przez Wykonawcę na dwie części. Odcinek Chwaszczyno – Gdynia jest zlokalizowany na terenie powiatu kartuskiego w gminie Żukowo oraz w Gdyni (powiat grodzki) i obejmuje odcinek trasy głównej o długości ok. 8,4 km. W ramach tego zadania zostaną wybudowane dwa duże węzły zespolone – Chwaszczyno i Gdynia Wielki Kack. Powstanie również 15 obiektów inżynierskich.

Droga ekspresowa S6 na tym odcinku będzie miała, ze względu na natężenia ruchu, po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Istniejąca Obwodnica Trójmiasta zostanie rozbudowana w okolicy Gdyni Wielkiego Kacka również do trzech pasów ruchu.To już drugi ZRID na S6, wcześniej, tj. 24 września 2019 r., otrzymaliśmy decyzję na odcinek Szemud – Chwaszczyno.

2 i 3 pasy ruchu


Cały odcinek realizacyjny między Szemudem a istniejącą drogą ekspresową S6 – Obwodnicą Trójmiasta – będzie miał ok. 22 km trasy zasadniczej wraz z trzema węzłami: mniejszym w Koleczkowie i dwoma dużymi, zespolonymi w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny, a na odcinku Chwaszczyno – Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack – ze względu na natężenia ruchu – będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Wykonawca wybuduje


Przewidziano budowę 34 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, 2 przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego jeszcze ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Koszt prac budowlano-montażowych na tym odcinku wyniesie ok. 817 mln zł.

Komfort i bezpieczeństwo


Budowa drogi ekspresowej S6 przyczyni się do:
– zwiększenia bezpieczeństwa ruchu,
– skrócenia czasu przejazdu,
– podniesienia komfortu podróżowania i dojazdu do nadmorskich kurortów,
– poprawy lokalnych połączeń,
– zmniejszenia uciążliwości komunikacyjnych (m.in. hałasu, zanieczyszczeń powietrza).

W kolejce pozostałe ZRID


W projektowaniu i oczekiwaniu na wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) są jeszcze odcinki realizacyjne Bożepole Wielkie – Luzino oraz Luzino – Szemud. Planowane uzyskanie ZRID dla tych odcinków to IV kwartał 2019 r.

Dofinansowanie UE


Inwestycja jest współfinansowana ze Środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

S6 w województwie zachodniopomorskim

Wczoraj trasa S6 wydłuży się o kolejne odcinki między Kołobrzegiem a Koszalinem, wraz z częścią obwodnicy Koszalina i Sianowa. Umożliwi to spięcie S6 w funkcjonalną całość. Na odcinku Ustronie Morskie – Koszalin jeszcze przez najbliższe tygodnie będą wykonywane prace wykończeniowe, w szczególności poza jezdniami drogi ekspresowej.

Do końca miesiąca zostanie jeszcze udostępniony odcinek obwodnicy Koszalina i Sianowa do węzła Koszalin Wschód oraz druga jezdnia na odcinku Nowogard – Płoty.

Tekst i mapa: GDDKiA O/Gdańsk

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA