REKLAMA
Kolej Wiadomości
2 Minuty czytania

Zmiany na kolei w Krakowie

Kolejny etap prac na linii kolejowej E30, pomiędzy Krakowem Głównym a Podłężem, rusza od 11 marca. Zmiany w kursowaniu pociągów po linii średnicowej i szerszy plac budowy pozwolą wykonawcy zintensyfikować roboty przy modernizacji przystanków i wiaduktów oraz dobudowie nowych torów dla kolei podmiejskiej.

Prace budowlane, na najważniejszej inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Krakowie, rozpoczęły się w pierwszej połowie 2017 roku. Przebudowywana jest linia kolejowa na długości niemal 20 kilometrów. Roboty trwają równolegle na całej jej długości – od przebudowy wiaduktu nad ul. Racławicką w Krakowie do prac przy torach i przystanku w podkrakowskich Węgrzcach Wielkich.


Rozkład pozwoli realizować inwestycje dla lepszych podróży

Wprowadzenie pięciogodzinnej przerwy w kursowaniu pociągów, na krakowskiej linii średnicowej, pozwoli wykonawcy zintensyfikować i bezpiecznie prowadzić prace przy przebudowie obiektów i budowie estakad kolejowych w centrum miasta. Roboty będą się odbywać jednocześnie na całej długości placu budowy.



Kraków – korekta rozkładu jazdy

Od niedzieli 11 marca pociągi będą kursować według zmienionego rozkładu jazdy. Poza godzinami szczytu istotne zmiany czekają pasażerów niektórych pociągów na Krakowskim Węźle Kolejowym. Szczególnie pomiędzy Podłężem a Krakowem Głównym w godz. 9:30 – 14:40.
 
Z myślą o pasażerach PLK wraz z przewoźnikami przygotowały akcję informacyjną o zmianach. Na wszystkich przystankach w Krakowie i w kraju, w regularnych odstępach, wygłaszane są komunikaty o zmianach w kursowaniu pociągów. Plakaty i nowe rozkłady jazdy pojawiły się w gablotach na stacjach i przystankach. Dodatkowo na najważniejszych stacjach pojawią się mobilni informatorzy a podróżni będą otrzymywać ulotki z kompletem informacji.

Zmiany w kursowaniu pociągów

Niektóre pociągi dalekobieżne, pojadą objazdami. Pasażerowie chcący dostać się do Krakowa będą mieli możliwość przesiadki na stacjach w Miechowie i Bochni (w zależności od której strony podróżują). Natomiast pasażerowie pociągów podmiejskich będą mieli możliwość przesiadki na komunikację zastępczą. Odjazdy z Krakowa Głównego w kierunku północnym i zachodnim będą bez zmian.



Efekty przebudowy linii E30

Głównym efektem przebudowy linii E30 będzie poprawa obsługi pasażerów i sprawniejszy przejazd pociągów, dzięki rozbudowie Krakowskiego Węzła Kolejowego. Powstaną nowe tory do obsługi pociągów aglomeracyjnych. W krakowskich Grzegórzkach i Złocieniu wybudowane zostaną nowe przystanki, a istniejące będą gruntownie zmodernizowane. Ruch pociągów będzie kontrolowany przez nowoczesne systemy w dwóch Lokalnych Centrach Sterowania.

Pociągi pojadą po nowych mostach a na Wiśle. Prace zakończą się w 2020 roku. Wartość ich szacowana jest na niemal 1 mld zł.

Autor: Piotr Hamarnik, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA