Dęblin – trzy windy dla pasażerów
Na stacji Dęblin budowane są trzy nowe perony, dwa wyspowe oraz jednokrawędziowy. Pasażerowie będą korzystać z funkcjonalnych wiat, ławek i tablic z rozkładami jazdy. Dogodną informację zapewni system zapowiedzi głosowych oraz zegary i czytelne oznakowanie. Bezpieczną drogę do pociągu zagwarantuje nowe przejście podziemne. Uwzględniono w nim pochylnie i trzy windy. Perony będą dobrze oświetlone i dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Ścieżki dotykowe ułatwią poruszanie się osobom niedowidzącym. Pomyślano także o rowerzystach, którzy skorzystają ze specjalnych stojaków na rowery.
– Modernizacja linii kolejowej nr 7 wpisuje się w koncepcję budowy CPK. Dzięki tej inwestycji mieszkańcy Lubelszczyzny dojadą do CPK w czasie poniżej 2 godzin – mówi Tomasz Gontarz, pełnomocnik wojewody lubelskiego ds. rozwoju infrastruktury kolejowej w woj. lubelskim.
Obok prac przy infrastrukturze pasażerskiej, na dęblińskiej stacji wymieniana jest sieć trakcyjna i tory. Budowane jest lokalne centrum sterowania. W nowym obiekcie znajdą się nowoczesne systemy komputerowe, umożliwiające zdalne sterowanie urządzeniami na stacji i linii. Zapewniony będzie bezpieczny i sprawny ruch pociągów. Zakończenie prac torowych na stacji w Dęblinie planowane jest na grudzień 2018 r.
W Dęblinie kończy się budowa nowego wiaduktu kolejowego nad ul. Balonna. Inwestycja umożliwi sprawny i szybki przejazd pociągów. Obiekt został poszerzony, co zapewnia bezpieczny, dwustronny ruch samochodowy.
Latem modernizowany będzie również przejazd kolejowo-drogowy (kat. A) przy ul. Tysiąclecia. Ruch pieszy będzie utrzymany. Samochody zostaną skierowane na wiadukt w ciągu ul. Warszawskiej.
Nasuwanie 1000-tonowego mostu na Wieprzu
W maju zakończyło się nasuwanie 170 m, nowej trójprzęsłowej konstrukcji mostu dla jednego toru. Stalowy, 1000-tonowy obiekt przesunięto na łożyskach z użyciem siłowników hydraulicznych. Szeroki na 22 m obiekt jest osadzony na wyremontowanych podporach i przebudowanych przyczółkach. Obok powstanie bliźniacza konstrukcja, którą zostanie poprowadzony drugi tor. Realizacja tego zadania rozpocznie się w czerwcu br.
Budowa mostu nad rzeką Wieprz to jedno z najbardziej skomplikowanych technicznie zadań w projekcie modernizacji linii kolejowej Lublin – Warszawa. Nowa przeprawa zapewni szybki i bezpieczny przejazd pociągów pasażerskich oraz umożliwi kursowanie ciężkich składów towarowych o nacisku 221 kN/oś. Przy projektowaniu uwzględniono potrzeby ochrony środowiska i pod mostem będzie utworzone przejście dla zwierząt.
Autor: Karol Jakubowski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan