REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Zmiany na stacji Warszawa Zachodnia

Na Warszawie Zachodniej od 28 listopada do 10 grudnia będą zmiany w komunikacji. Organizacja rozkładu jazdy związana jest kolejnym etapem prac i wymogami bezpieczeństwa. Na stacji włączane będą nowe urządzenia systemu sterowania ruchem.

 
Zdjęcie: Martyn Janduła, www.plk-sa.pl
Zdjęcie: Martyn Janduła, www.plk-sa.pl
Odprawa podróżnych i budowa

Na stacji Warszawa Zachodnia pociągi zatrzymują się przy ośmiu peronach. Równocześnie na kilku poziomach są kontynuowane prace. Wybudowano kilkanaście kilometrów nowych torów. Ponad 50 nowych rozjazdów umożliwia ruch pociągów. Stawiane są słupy i rozwieszana jest sieć trakcyjna. Od października wykonawca pracuje m.in. na peronie nr 5. Przed budową nowego obiektu zdemontował sieć trakcyjną i tory. Usunięta została stara wiata i konstrukcje oświetlenia. Na przygotowanym terenie powstanie kolejny peron.

Od strony zachodniej zbudowane są trzy kilkusetmetrowe wiadukty kolejowe. Układane są tory. Nowe rozwiązane usprawni podróże koleją w aglomeracji warszawskiej. Będzie połączenie pociągiem z Radomia m.in. w stronę przystanków Warszawa Koło i Młynów na linii obwodowej.

Poniżej poziomu stacji w tunelu dla pieszych między peronem nr 9 z peronem nr 6 kładzione są posadzki i wykańczane ściany. Powstają konstrukcje pod schody ruchome i windy. Wykonawca montuje instalacje energetyczne. Prowadzone są prace związane z systemem kanalizacji oraz odwodnienia.

Zmiany w kursowaniu pociągów od 28 listopada


Istotne prace zaplanowano od 28 listopada do 10 grudnia. Zmiany są ujęte w obowiązującym rozkładzie jazdy. Niektóre pociągi pojadą zmienioną trasą przez stację Warszawa Gdańska. Niektóre połączenia będą skrócone lub odwołane.

PLK prosi pasażerów o zwrócenie uwagi na zmiany w kursowaniu i sprawdzenie przed podróżą rozkładu jazdy pociągów. Szczegóły dostępne na stronie i w aplikacji portalpasazera.pl oraz na stronach przewoźników.

Roboty są związane z podłączaniem nowych urządzeń sterowania ruchem w nowym budynku lokalnego centrum sterowania (LCS) na stacji Warszawa Zachodnia i w budynku nastawni Warszawa Włochy. Po zakończeniu wszystkich prac prowadzenie ruchu będzie realizowane za pomocą komputerowych urządzeń sterowania, które zastąpią dotychczasowy system przekaźnikowy. Nowe urządzenia na szlaku Warszawa Zachodnia – Warszawa Włochy pozwolą na szybszą odprawę pociągów i zwiększą poziom bezpieczeństwa.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA