Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Znikają zwężenia na autostradzie A1

Od 21 grudnia na odcinku pomiędzy węzłami Piotrków Trybunalski Południe i Kamieńsk, będzie dostępna cała szerokość jezdni autostrady A1, czyli trzy pasy w kierunku Gdańska, To ostatni fragment A1, gdzie wprowadzona zostanie taka zmiana.

 
GDDKiA O/Łódź, www.gov.pl/web/gddkia-lodz/
GDDKiA O/Łódź, www.gov.pl/web/gddkia-lodz/
Niespełna przed miesiącem GDDKiA udostępniła do ruchu całą szerokość jezdni w kierunku Katowic. Oznacza to, że na całym, niemal stukilometrowym odcinku od Tuszyna do Częstochowy mamy dwie jezdnie po trzy pasy ruchu.

Prace na ostatniej prostej

Po udostępnieniu jezdni w kierunku Katowic konieczne było przeprowadzenie niezbędnych prac na drugiej jezdni – w stronę Gdańska. Chodziło o usunięcie separatorów i poziomego oznakowania tymczasowego, a w jego miejsce naniesienie oznakowania docelowego.

Na razie jeździmy wolniej


Udostępnienie całej szerokości jezdni nie oznacza, że będzie można rozwijać na tym odcinku prędkość 140 km/h. W dalszym ciągu poruszamy się bowiem po placu budowy i do jej zakończenia będzie tam obowiązywało ograniczenie do 100 km/h. Maksymalną prędkość autostradową będzie można wprowadzić dopiero po zakończeniu kontraktu, co nastąpi wiosną przyszłego roku.

Dofinansowanie ze środków UE


Łączny koszt prac budowlanych związanych z przebudową ok. 81 km istniejących odcinków dróg –  A1 od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego oraz DK1 od Piotrkowa Trybunalskiego do początku obwodnicy Częstochowy – to ponad 2,8 mld zł. Całkowita wartość projektu to ok. 3,5 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 

Źródło: tekst GDDKiA O/Łódź, www.gov.pl/web/gddkia-lodz/
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI