Dzięki inwestycji naprawiono niemal 18 km torów. Wymiana ich elementów oraz wzmocnienie nasypów pozwoliły usunąć ograniczenia prędkości. Duży zakres zadań związany był z wymianą sieci trakcyjnej. Wykonawcy zamontowali przeszło 500 nowych słupów i wymienili wszystkie elementy sieci na obu torach pomiędzy Niedźwiedziem a Zastowem. Nowa sieć trakcyjna jest mniej awaryjna i gwarantuje większą efektywność zasilania. Ograniczone zostanie też ryzyko kradzieży, gdyż zainstalowano nie metalowe lecz kompozytowe elementy, których nie można sprzedać w skupach złomu. Prace realizowano odcinkami, aby nie wstrzymywać ruchu pociągów.
Nowy standard na przystanku w Łuczycach
Z wygodniejszych podróży cieszą się mieszkańcy podkrakowskich Łuczyc. W ramach prac na linii wybudowano nowoczesny peron w miejscu starej konstrukcji. Peron ma odpowiednią wysokość, co ułatwia wsiadanie do pociągów. Jest wyposażony w specjalnie wyprofilowane ścieżki naprowadzające, dzięki czemu z przystanku lepiej mogą korzystać pasażerowie o ograniczonej możliwości poruszania się. Przystanek ma nowe oświetlenie wiaty i ławki. Nagłośnienie zapewnia informacje o kursowaniu pociągów.
Roboty na linii numer 8 zakończyły się w grudniu. Finansowanie pochodzi z budżetu. Wartość prac to ponad 36 mln zł. Większość z nich wykonało Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa, spółka zależna PLK.
Tekst i zdjęcie: Piotr Hamarnik, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan