W najbliższy piątek – 15 marca – kończy się okres zimowy i dwie firmy z którymi podpisano umowy na projekt i budowę autostrady A1 Tuszyn – Stryków przystępują do pracy w terenie.
Zdjęcie: GDDKiA O/Łódź
W łódzkim Oddziale GDDKiA zaprezentowano dziennikarzom wstępny etap organizacji ruchu na czas budowy. W pierwszej kolejności sprawa dotyczy dwóch odcinków realizacyjnych; „A” Węzeł Tuszyn – Węzeł Piotrków Trybunalski Południe (czyli odcinek starej autostrady A1) o długości blisko 16 km i „D” Radomsko – granica województwa śląskiego o długości 7 km. Już 18 marca na drodze pojawią się ekipy przygotowujące swoje odcinki do wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu. Na wstępie będą budowane tzw. przewiązki, czyli miejsca, gdzie ruch z jednej jezdni będzie przekierowany na drugą, w dalszej kolejności ekipy drogowców zaczną malowanie oznakowania poziomego i ustawianie znaków oraz tablic, należy więc spodziewać się pewnych ograniczeń w ruchu, jednak będą one niewielkie. Kiedy całe oznakowanie będzie gotowe, w asyście zarządcy policji i zarządcy drogi zostanie wprowadzona organizacja ruchu, jaka będzie obowiązywała w pierwszym etapie prac. Kardynalną zasadą, jaką przyjęto, jest to, że ruch po głównej trasie (A1, DK1) będzie odbywał się przez cały czas trwania robót. Główna jezdnia nie będzie więc zamykana. Na odcinku „A” z ruchu zostanie na początku wyłączona jezdnia zachodnia (w kierunku Katowic) i ruch w obu kierunkach będzie się odbywał po jezdni wschodniej w systemie 2+1. (Dzięki szerokości jezdni możliwe okazało się wyznaczenie trzech pasów ruchu: 2×3,5 m + 1×3 m). Dwa będą prowadziły w kierunku Katowic, jeden w stronę Łodzi. Na odcinku „D” w pierwszej kolejności prace będą prowadzone na jezdni wschodniej (kierunek Łódź), zaś ruch w obie strony będzie się odbywał jezdnią zachodnią również w systemie 2+1 (dwa pasy ruchu w kierunku Katowic, jeden do Łodzi). Według wykonawców ostateczna organizacja ruchu, jaka będzie obowiązywała w czasie budowy powinna zostać w prowadzona: w przypadku odcinka „D” w ostatnich dniach marca, zaś, jeśli chodzi o odcinek „A”, na przełomie marca i kwietnia (wiele zależy od pogody). Prace na odcinku „A” realizuje konsorcjum firm: Budimex i STRABAG, zaś odcinek „D” buduje firma PUT Intercor. Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Łódź
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Techniczne
Pliki cookies techniczne wykorzystywane są przede wszystkim w celu dostarczania usług świadczonych drogą elektroniczną i są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Techniczne pliki cookies z uwagi na swój charakter nie wymagają zgody Użytkownika i są zawsze aktywne.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.
Analityczne i Funkcjonalne
Analityczne pliki cookies służą do badania i poprawy jakości świadczonych usług. Tego rodzaju pliki cookies zbierają informacje na temat sposobu w jaki Użytkownicy korzystają z Serwisu. Funkcjonalne pliki cookies umożliwiają zapewnienie większej funkcjonalności i personalizacji Serwisu NBI.com.pl.
Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!
Marketingowe
Marketingowe pliki cookies umożliwiają dostarczenie treści reklamowych dostosowanych do zainteresowań Użytkownika i są wykorzystywane m.in. w związku z kierowaniem do Użytkowników reklamy behawioralnej.
Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!