Otwarto przystanek Rzeszów Zachodni
Od wczoraj pasażerowie korzystają z nowego przystanku Rzeszów Zachodni. Nowy przystanek PLK zrealizowała w ramach przebudowy stacji Rzeszów Główny. Projekt współfinansowany z POIiŚ wart jest 205 mln zł netto.
W grudniu, Rzeszów Zachodni będzie miał także drugi peron – peron wyspowy, przy którym z obu stron będą mogły zatrzymywać się pociągi. Podróżni będą z niego wyjeżdżać i przyjeżdżać pociągami kursującymi na trasie Kraków – Rzeszów – Przemyśl. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się dostępna będzie winda.
Rzeszów zyskuje nowoczesną stację Rzeszów Główny
Nowy przystanek Rzeszów Zachodni powstaje w ramach modernizacji stacji Rzeszów Główny. Efektem inwestycji w połowie 2021 r. będzie stacja bez barier architektonicznych. Windy i schody ruchome oraz czytelne oznakowanie ułatwią komunikację wszystkim podróżnym. Lepszy standard obsługi zapewnią też nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne. Bezpieczeństwo na stacji zwiększy nowe przejście pod torami, które zastąpi kładkę.
Prace przebiegają zgodnie z planem. Na przełomie czerwca i lipca rozpoczną się roboty w centralnej części stacji oraz przy wiadukcie na ul. Batorego. Do końca czerwca gotowe będą też mosty nad Al. Wyzwolenia. Pociągi płynnie pojadą po trzech nowych obiektach. Sprawniejszy będzie także ruch drogowy w rejonie mostów. Kończą się prace na przejeździe kolejowo-drogowym przy ul. Marii Konopnickiej. Nowoczesne urządzenia i nowa jezdnia zwiększą poziom bezpieczeństwa użytkowników skrzyżowania.
Inwestycja w Rzeszowie, realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. Wartość podpisanej w czerwcu 2018 r. umowy na stację Rzeszów, współfinansowanej ze środków unijnych POIiŚ to 205 mln zł netto. Projekt ma na celu m.in. likwidację barier architektonicznych oraz poprawę komfortu podróżnych.
Tekst i zdjęcie: Dorota Szalacha, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.