Remont wiaduktu kolejowego nad ul. Puławską w Warszawie
Pociągi metra i pojazdy techniczne kursują już po nowym torze na wiadukcie kolejowym nad ulicą Puławską, łączącym Okęcie z Kabatami. Główne prace remontowe zostały już wykonane, pozostała tylko „wykończeniówka”.
W kwietniu ZTM podpisał umowę na remont wiaduktu z konsorcjum firm z Warszawskim Przedsiębiorstwem Mostowym MOSTY jako liderem. Po czterech miesiącach większość prac już została wykonana, m.in.: rozebrano stary tor i zastąpiono go nowym, po którym już mogą kursować pociągi, przygotowano konstrukcję oporowych ścian żelbetowych i stalowych, usprawniono system odwodnienia oraz wykonano zabezpieczenie antykorozyjne dwóch z czterech przęseł. Teraz remontowane są podpory pośrednie i przyczółki oraz kontynuowane jest zabezpieczanie antykorozyjne. Remont wiaduktu będzie kosztował prawie 3,2 mln zł.
Wiadukt kolejowy nad ulicą Puławską, łączący Okęcie z Kabatami, został wybudowany w 1984 roku. Jest to czteroprzęsłowa, jednotorowa konstrukcja z chodnikami służbowymi. Jej długość to 104,8 m. Wiaduktem tym m.in. dotarło na Kabaty w 1990 roku pierwszych dziesięć wagonów metra produkcji rosyjskiego Metrowagonmaszu. Tą samą drogą dostarczono także kilka lat temu składy Inspiro.
Tekst i zdjęcia: Zarząd Transportu Miejskiego m.st. Warszawy