Wygodniej ze stacji Poznań Wola i Kiekrz
Od 1 września podróżni wygodnie wsiądą już do pociągu z nowych peronów na stacjach Poznań Wola i Kiekrz. To kolejne efekty modernizacji linii Poznań – Szczecin.
Zmienia się trasa z Poznania do Szczecina
Do nowoczesnych peronów na stacji Poznań Wola i Kiekrz do połowy przyszłego roku dołączą kolejne. Wkrótce dostępne będą też zmodernizowane platformy w Pamiątkowie i Baborówku. Podróżni korzystają już z przebudowanego peronu we Wronkach. Zmieniają się również stacje i przystanki w Rokietnicy, Pęckowie i Szamotułach. Pasażerowie zyskują oczekiwany standard obsługi, pociągi jeżdżą po nowym torze. Nowa nawierzchnia jest już na ok. 9 km odcinku z Poznania do Kiekrza i 8 km między Pęckowem a Wronkami. W części zmodernizowane zostały również układy torowe na przystankach osobowych oraz stacjach Kiekrz, Szamotuły oraz Wronki. Prace trwają na pozostałych odcinkach. Wykonawcy montują nowe tory i sieć trakcyjną oraz przebudowują obiekty inżynieryjne. Pociągi na modernizowanym odcinku jeżdżą jednym torem z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa. Prowadzenie prac nie wpływa na prowadzenie ruchu pociągów, zostało uwzględnione w rozkładzie jazdy.
Z Wielkopolski na Pomorze Zachodnie nawet o 50 min szybciej
Po zakończeniu modernizacji i uzyskaniu wszystkich niezbędnych pozwoleń najszybsze pociągi przejadą z Poznania do Szczecina z prędkością do 160 km/h. Skróci to czas podróży nawet o 50 min. Zwiększy się bezpieczeństwo i przepustowość trasy. W ramach inwestycji powstanie 45 nowoczesnych peronów na 21 stacjach i przystankach. Przebudowanych zostanie 48 przejazdów kolejowo-drogowych. Nowoczesne urządzenia sterowania wraz z nowymi, Lokalnymi Centrami Sterowania w Poznaniu i Stargardzie zapewnią sprawny ruch kolejowy na całej trasie.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują projekt „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” za ponad 2,7 mld zł. Współfinansowanie zapewnia instrument Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Przebudowa całej linii planowana jest do końca 2022 r. Obecnie prace trwają na odcinku Poznań – Wronki oraz Słonice – Szczecin Dąbie. Na początku 2020 r planowane jest rozpoczęcie przebudowy między Wronkami a Słonicami.
Tekst: Radosław Śledziński, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zdjęcia: Łukasz Brylowski