Znamy wykonawcę obwodnicy Poręby i Zawiercia
Opolski Oddział GDDKiA wybrał ofertę konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (lider) i Mirbud jako najkorzystniejszą w przetargu na budowę obwodnicy Poręby i Zawiercia w ciągu DK78.
Za wysokie ceny
To powtórny przetarg na realizację inwestycji. Poprzednie postępowanie unieważniono, bowiem ceny ofert przewyższyły kwotę, jaką GDDKiA zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie tej inwestycji. W ponownym przetargu podzielono realizację 24-kilometrowej obwodnicy na dwie części. Odcinek Siewierz – Zawiercie Kromołów (o długości ok. 16,7 km) będzie realizowany w formule „Projektuj i buduj”, a odcinek Kromołów – Żerkowice (o długości 7,7 km) zostanie zrealizowany z systemie tradycyjnym (Buduj) – trwa weryfikacja ofert złożonych w przetargu na opracowanie projektu.
Usprawnienia dzięki obwodnicy
Obwodnica Poręby i Zawiercia pobiegnie wzdłuż DK78 przez powiaty będziński i zawierciański oraz przez miejscowości Siewierz, Poręba, Łazy, Zawiercie i Ogrodzieniec. Dwujezdniowa obwodnica Poręby i Zawiercia w ciągu DK78 połączy się z funkcjonującą już obwodnicą Siewierza. DK78 komunikuje sąsiadujące miejscowości m.in. z Międzynarodowym Portem Lotniczym Katowice w Pyrzowicach. Obwodnica umożliwi ominięcie śródmieści, a tym samym poprawę warunków życia mieszkańców. W szczególności zredukuje uciążliwości powodowane ruchem samochodowym – głównie pojazdów ciężarowych.
Kalendarium
6 grudnia 2018 r. – wszczęcie postępowania przetargowego.
22 lutego 2019 r. – ostateczny termin składania ofert.
22 maja 2019 r. – unieważnienie postępowania przetargowego.
28 czerwca i 5 sierpnia 2019 r. – ogłoszenie powtórnych przetargów.
Tekst i plan orientacyjny: GDDKiA O/Opole