REKLAMA
Kolej Wiadomości
2 Minuty czytania

Od 15 grudnia szybciej na linii Nysa – Opole

Od 15 grudnia br. pociągi pojadą szybciej na linii Nysa – Opole. Mieszkańcy Nysy zyskają nowy przystanek – Nysa Wschodnia. Inwestycja warta ponad 120 mln zł realizowana przez PLK w ramach RPO województwa opolskiego dobiega końca.

Przystanek Nysa Wschodnia, fot. PKP PLK
Przystanek Nysa Wschodnia, fot. PKP PLK
Na linii kolejowej Nysa – Opole od października pociągiem można podróżować bez przesiadek i komunikacji zastępczej. W grudniu, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągi przyśpieszą, a mieszkańcy regionu zyskają nowe i szybkie połączenie kolejowe.

Zakończono budowę nowego przystanku Nysa Wschodnia. Od 15 grudnia będzie dostępny dla pasażerów. Usytuowany jest obok przejazdu na ul. Morcinka. Na przystanek prowadzi pochylnia, umożliwiająca dostęp wszystkim podróżnym. Peron wyłożony jest płytami o antypoślizgowej nawierzchni. Zamontowane jest oświetlenie. Podróżni mogą skorzystać z wiaty i ławek. Czytelna informacja oraz gabloty z rozkładami jazdy ułatwią podróże.

Na linii prowadzone są roboty jeszcze związane z budową drugiego nowego przystanku w Goszczowicach oraz na przystanku w Kubicach. Oba obiekty zostaną oddane do użytku wraz z zakończeniem projektu, wiosną 2020 roku.

Nowe i wygodne perony na Opolszczyźnie. Dzięki inwestycji mieszkańcy zyskali nowe i wygodne perony na stacjach Szydłów i Łambinowice. Podobnie poprawił się standard obsługi na ośmiu przystankach: Chmielowice, Komprachcice, Tułowice Niemodlińskie, Sowin, Budziszowice, Jasienica Dolna, Mańkowice, Wyszków Śląski. Przebudowa przystanków ułatwia dostęp do kolei i tym samym do dogodnych, krótszych podroży do stolicy województwa.

Nowe i zmodernizowane obiekty to lepsza obsługa pasażera. Po przebudowie perony są wyższe, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne ledowe oświetlenie umożliwia bezpieczne poruszanie się także po zmroku.

Na peronach są nowe ławki i wiaty. Zapewniono oznakowanie i informacje pasażerską. Wszystkie obiekty są dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Z Nysy do Opola pojedziemy poniżej godziny. Zakończenie projektu przewidziane jest na drugi kwartał roku 2020. Wraz z ukończeniem prac pociągi pasażerskie będą mogły osiągać prędkość do 100 km/h. Czas przejazdu między Nysą a Opolem skróci się tym samym do 55 minut. Wykonawcy pozostały jeszcze prace wykończeniowe m.in: na dwóch przystankach.

Zakres prac na linii Nysa – Opole


Wymieniono prawie 50 km torów. Zamontowano nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Przebudowano 59 przejazdów kolejowo-drogowych – część z nich wyposażono w nowe rogatki i sygnalizację, co zwiększa poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Wyremontowano 6 mostów, 2 wiadukty oraz 81 przepustów pod torami. Na stacji Łambinowice i Szydłów przebudowano układu torowy, co pozwoli na płynniejszy przejazd większej liczby pociągów.

Inwestycja „Rewitalizacja linii kolejowej nr 287 na odcinku Opole – Nysa” jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020. Wartość inwestycji wynosi 122,5 mln zł netto.

Tekst i zdjęcie: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA