Ostatni ZRID dla S7 Warszawa – Grójec
30 grudnia Wojewoda Mazowiecki wydał decyzję ZRID dla budowy fragmentu południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec. Chodzi o część odcinka B, od w. Lesznowola (bez węzła) do w. Tarczyn Północ (z węzłem).
Zadanie B: Lesznowola – Tarczyn Północ
Zadanie B, stanowiące jeden z trzech odcinków S7 Warszawa – Grójec zostało podzielone na dwie części. Pierwsza to ok. 1,3 km od węzła Lesznowola w kierunku Grójca (dla której wydana została decyzja ZRID 2 października 2019 r.), a druga to dalsze ok. 13,5 km kończące się na węźle Tarczyn Północ.
Realizacja drugiej części zadania B obejmowała będzie m.in. budowę dwóch jezdni po dwa pasy ruchu (z rezerwą na 3 pas) na długości ok. 13,5 km, węzłów: Antoninów, Złotokłos i Tarczyn Północ, systemu odwodnienia terenu oraz urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Wykupy gruntów
Wydanie decyzji ZRID dla tego odcinka oznacza także rozpoczęcie procedury nabywania nieruchomości od dotychczasowych właścicieli.
S7 Warszawa – Grójec podzielone na trzy kontrakty
Odcinek A
– 16 maja 2019 r. odstąpienie od umowy przez GDDKiA
– 26 lipca 2019 r. ogłoszenie przetargu na wybór nowego wykonawcy
– 8 sierpnia 2019 r. decyzja ZRID
– 16 października 2019 r. otwarcie ofert
Odcinek B
– wykonawca robót: IDS-BUD
– 2 października 2019 r. decyzja ZRID na odcinek B1 (wykonywane roboty: prace geodezyjne, inwentaryzacja budynków, wycinka drzew)
– 30 grudnia 2019 r. decyzja ZRID na odcinek B2
Odcinek C
– wykonawca robót: Mota-Engil
– decyzja ZRID: 13 listopada 2018 r.; 21 i 27 grudnia 2018 r.; 7 stycznia 2019 r.
Obecnie wykonywane są następujące roboty:
– drogowe (wykopy, nasypy, warstwy konstrukcji drogi),
– mostowe (filary, deskowanie i zbrojenie ustroju nośnego),
– branżowe (budowa sieci wodociągowo-kanalizacyjnej, przebudowa sieci gazowej i sieci elektro-energetycznej).
Po wybudowaniu drogi S7 Warszawa – Grójec kierowcy zyskają nowy wyjazd z Warszawy w kierunku Krakowa. W efekcie podróżujący na południe kraju od Południowej Obwodnicy Warszawy (S2) do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego, a w przyszłości również do Krakowa, dojadą bezkolizyjną drogą ekspresową.
Tekst i zdjęcia: GDDKiA O/Warszawa