Nowe perony na trasie Hajnówka – Czeremcha
Pasażerowie korzystają już z nowych peronów na trasie Hajnówka – Czeremcha. Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewnią przejazdy kolejowo-drogowe oraz mosty. Inwestycje PLK są współfinansowane ze środków POPW.
Na odcinku Hajnówka – Czeremcha – granica województwa wymieniono prawie 40 km toru. Zakres prac obejmował budowę 6 oraz remont 8 mostów, wiaduktów i przepustów. Wykonawca pracuje jeszcze przy moście nad rzeką Nurzec. Wymieniane są urządzenia sterowania ruchem kolejowym na stacjach Czeremcha i Hajnówka. Wszystkie roboty odbywają się przy zachowaniu rozkładowego ruchu pociągów.
Lepsze podróże z Czeremchy do Siemiatycz
Podwyższone perony ułatwiają wsiadanie do pociągów na stacjach i przystankach w Nurcu, Syczach i Siemiatyczach. W Nurcu wyremontowana została kładka dla pieszych. Szykowane są perony na kolejnych przystankach: Nowy Nurzec, Borowiki. Ze względu na prace m.in. przy mostach ruch pociągów z Czeremchy do Siemiatycz prowadzony jest jednym torem.
Po zakończeniu wszystkich prac na linii Hajnówka – Siemiatycze prędkość składów pasażerskich wzrośnie do 120 km/h, a towarowych do 80 km/h. Poprawi się też bezpieczeństwo pasażerów i kierowców na 45 przebudowanych przejazdach kolejowo-drogowych. Zakończenie wszystkich robót planowane jest na październik 2020 roku.
Projekt „Prace na linii kolejowej nr 31, na odcinku gr. województwa – Czeremcha – Hajnówka” jest realizowany z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Całkowity koszt inwestycji to ponad 175 mln zł, z czego wartość dofinansowania z funduszy Unii Europejskiej wynosi prawie 150 mln zł.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Tekst i zdjęcie: Karol Jakubowski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.