Krok do budowy Zachodniej Obwodnicy Szczecina
Andrzej Adamczyk zatwierdził aneksy do Programów Inwestycji dla prac przygotowawczych do budowy Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi S6 oraz rozbudowy drogi S3/A6 na odc. w. Kijewo – w. Rzęśnica.
Rozbudowa drogi S3/A6 została podzielona na dwa odcinki realizacyjne: obejmujący budowę węzła Kijewo i odcinka Kijewo-Dąbie – Rzęśnica o łącznej długości 5,2 km. Inwestycja polega na przebudowie istniejącej drogi, podwyższeniu jej parametrów technicznych i eksploatacyjnych oraz dostosowaniu do klasy technicznej A.
Po zakończeniu robót budowlanych i oddaniu drogi do eksploatacji skróci się czas podróży, zwiększy komfort jazdy, poprawi bezpieczeństwo ruchu, a także powstanie wysokoprzepustowy odcinek infrastruktury drogowej wykorzystywany do dalekobieżnego ruchu tranzytowego.
Zmiany w programie inwestycji dla zachodniego drogowego obejścia Szczecina obejmowały szereg uwarunkowań w zakresie optymalnych rozwiązań technicznych tunelu pod Odrą, co jest uwarunkowane zapewnieniem bezpieczeństwa użytkowania terenu wokół Zakładów Chemicznych „Police” i ciągłości pracy podczas realizacji inwestycji.
Obejście o łącznej długości ok. 52 km będzie stanowić przedłużenie drogi ekspresowej S6 od węzła Goleniów w kierunku zachodnim do Kołbaskowa przy autostradzie A6. Swoim zakresem obejmuje m.in. budowę dwujezdniowej drogi o parametrach drogi ekspresowej, budowę tunelu o długości ok. 5 km oraz budowę siedmiu węzłów drogowych.
Zachodnia obwodnica Szczecina odciąży istniejący układ drogowy od ruchu tranzytowego, stworzy nową przeprawę (tunel) przez Odrę, a także zwiększy bezpieczeństwo ruchu na istniejącej sieci drogowej.
Zachodnia obwodnica Szczecina jest przewidywana do realizacji w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego, zgodnie z decyzją Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów.
Tekst i grafika: Ministerstwo Infrastruktury