Początkowo inwestycja miała być realizowana w ramach umowy z firmą Energopol, ale brak działań ze strony wykonawcy spowodował konieczność odstąpienia od umowy i rozpoczęcia całej procedury od nowa. Wybór nowego wykonawcy zbiegł się w czasie z wpisaniem obwodnicy Kołbaskowa do Programu budowy 100 obwodnic, która będzie kontynuacją obejścia Przecławia i Warzymic.
Aktualizacja koncepcji
Część obwodnicy od Siadła Górnego do węzła Szczecin Zachód będzie w przyszłości elementem Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6, dla której obecnie wykonywana jest dokumentacja koncepcyjna. Zaszła także konieczność uwzględnienia podłączenia z początkiem obwodnicy Kołbaskowa. Wystąpiła zatem potrzeba wprowadzenia zmian w obszarze węzła łączącego obie inwestycje i związku z tym zapadła decyzja o podziale inwestycji, obwodnicy Przecławia i Warzymic, na dwa etapy:
– Etap I – od ronda Hakena do przecięcia z obecną DK13 w rejonie skrzyżowania do miejscowości Siadło Górne (długość ok. 4 km.) – który będzie realizowany zgodnie z obecnym projektem budowlanym.
– Etap II – od Siadła Górnego do węzła Szczecin Zachód – dla którego dokumentacja będzie podlegała zmianie. Długość odcinka to ok. 2 km.
Wykonawca podejmie się aktualizacji projektu budowlanego, dostosowując go do nowych założeń, wykona projekty wykonawcze oraz uzyska niezbędne decyzje (m.in. ZRID). Zgodnie z harmonogramem inwestycji, oddanie do użytku I etapu planowane jest w pierwszej połowie 2023 roku, a dla etapu II przyjmujemy pierwszą połowę 2025 roku.
Źródło: GDDKiA O/Szczecin
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan