Na jezdni południowej, w kierunku Katowic, ruch odbywa się dwukierunkowo. Jadący do Wrocławia, przez cały czas remontu, będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu. Jadący w kierunku Katowic, w zależności od etapu remontu, będą mieli jeden lub dwa pasy ruchu. Do rozdzielenia przeciwnych kierunków ruchu zastosowano bariery separacyjne.
Remont będzie prowadzony w dwóch etapach:
– ETAP 1 odc. od km 256,7 do km 264 – przekrój „2+1” na odcinku od km 256,7 do km 260,3 (odcinek 1 po dwa pasy ruchu w kierunku Wrocławia i jeden pas w kierunku Katowic), a następnie poprowadzenie ruchu w przekroju „2+2” po jezdni południowej na odcinku od km 260,3 do km 264 (odcinek 2 po dwa pasy ruchu w kierunku Katowic i kierunku Wrocławia).
– ETAP 2 odc. od km 264 do km 269,5 – przekrój „2+2” na wysokości MOP Góra Św. Anny oraz na odcinku od Góry Św. Anny w kierunku węzła Kędzierzyn-Koźle – po dwa pasy ruchu w kierunku Katowic i kierunku Wrocławia. Przy tym etapie realizacji robót zostanie zamknięty MOP Wysoka; wjazd i wyjazd z MOP-u Góra Św. Anny zostanie utrzymany.
Pierwotnie planowano rozpoczęcie prac w maju br. Jednakże jedna z firm startujących w przetargu, odwołała się od Krajowej Izby Odwoławczej kwestionując wynik przetargu.
Zakres prac przewidzianych remontem na odcinku ok. 12 km obejmuje nie tylko wymianę całej warstwy ścieralnej i wiążącej ale również punktowo podbudowę, remont odwodnienia, wykonanie oznakowania poziomego w technologii grubowarstwowej, remont obiektów mostowych, montaż punktowych elementów odblaskowych, profilowanie zawyżonych lub zaniżonych poboczy gruntowych wraz z obsianiem trawą, montaż barier linowych na przejazdach awaryjnych oraz wymianę barier betonowych.
Prace bitumiczne zostaną zakończone w połowie listopada 2020 r.
Źródło oraz zdjęcie: GDDKiA