![Zdjęcie: PERN](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2020/Wrzesień/14/_resampled/ResizedImage600300-PERN.png)
Przeprowadzenie operacji wymagało wielu przygotowań i zaangażowania wysokiej klasy specjalistów, a także sprzętu. Komplet elementów niezbędnych do ułożenia dachu transportowany był przez 40 TIR-ów oraz 3 zestawy aut specjalistycznych.
Montaż dachu o takiej średnicy jest bardzo dużym wyzwaniem dla inżynierów, a kluczowym warunkiem dopuszczającym do przeprowadzenia tej operacji są stabilne warunki pogodowe, siła wiatru nie może przekraczać 8 m/s. Całość operacji została wykonana za pomocą specjalnego dźwigu kratowego, który jest w stanie podnieść ciężar o wadze nawet 650 ton. Żuraw wraz z balastem oraz podpiętym dachem ważył około 1 tys. ton. Aby dźwig mógł sprawnie wykonać zadanie trzeba było wcześniej przygotować dla niego odpowiednie podłoże. Zanim dach został posadowiony na zbiorniku ten został wyposażony w system naprowadzania i kształtowania dachu do właściwej średnicy. Dzięki temu cała operacja przebiegła szybko i sprawnie.
Generalnym wykonawcą zbiornika jest konsorcjum w składzie: Naftoremont – Naftobudowa Sp. z o.o. z siedzibą w Płocku (Lider) i Przedsiębiorstwo „AGAT” S.A. z siedzibą w Koluszkach (Partner).
Źródło: PERN S.A.