Na podstawie złożonego wniosku i załączonej dokumentacji wraz z Raportem oddziaływania na środowisko zostanie wybrany wariant przebiegu drogi na tym fragmencie o długości około 4,5 km.
Najpierw decyzja środowiskowa, potem badania podłoża
W ramach podpisanej w marcu 2018 roku umowy wykonawca dokumentacji opracował Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe wraz z Raportem oddziaływania na środowisko, co pozwoliło na złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Projektant po uzyskaniu decyzji środowiskowej wykona również elementy Koncepcji Programowej i przeprowadzi badania podłoża. Dokumentacja ta ma być gotowa do końca przyszłego roku i będzie umożliwiała ogłoszenie przetargu na realizację w formule „Projektuj i buduj”. Ogłoszenie przetargu będzie możliwe po zapewnieniu finansowania na realizację inwestycji. Przewidywane lata realizacji inwestycji to 2022-2026.
Nowy wyjazd ze Szczecina w kierunku Bydgoszczy
Nowy odcinek drogi ekspresowej S10 będzie stanowiła wylot ze Szczecina w kierunku wschodnim, ominie Szczecin Płonię i skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 119 w kierunku Pyrzyc (dawny przebieg DK3). Odcinek rozpoczyna się od węzła Szczecin Kijewo będącego połączeniem autostrady A6 i drogi ekspresowej S10 (węzeł ten jest obecnie w trakcie rozbudowy). Droga będzie prowadzić w kierunku wschodnim w obecnym śladzie DK10, odchodząc od obecnego przebiegu w rejonie stacji paliw, omijając od północy Płonię. Droga będzie włączała się w istniejący przebieg DK10 za granicą Miasta Szczecin. Nowa trasa wyprowadzi ruch tranzytowy z Płoni – wschodnich przedmieść Szczecina. Kierowcy nie będą musieli już przejeżdżać przez skrzyżowanie z drogą wojewódzką w kierunku Pyrzyc (dawna DK3). Nowa droga ominie również znajdujące się na wlocie do miasta skrzyżowanie w kierunku Zdunowa i Wielgowa.
Źródło: GDDKiA O/Szczecin