W przetargu wpłynęło 5 ofert. Najniższą ofertę na kwotę 3 038 100,00 zł złożyła IVIA S.A. Kosztorys inwestorski: 4 698 231,00 zł.
Pozostałe oferty:
1. Mosty Katowice Sp. z o.o., – 4 906 470,00 zł.
2. Konsorcjum: MPRB sp. z o.o., Mosty Kraków S.A. , MP Infra Sp. z o.o. – 6 974 100,00 zł.
3. Schuessler-Plan Inżynierzy Sp z o.o. – 4 541 775,00 zł
4. Konsorcjum: TPF sp. z o.o., TPF Getinsa Euroestudios S.L. – 7 563 946,50 zł.
Jak będą oceniane oferty?
Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów:
– zespół projektowy – 24%,
– zespół geologiczny – 16%,
- cena – 60%.
Najważniejsze terminy
Zakładamy, że umowa z projektantem, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w lutym 2021 r. Wykonawca dokumentacji na realizację zadania będzie miał 12 miesięcy od daty jej zawarcia.
Szacujemy, że kompletną dokumentację będziemy dysponować w połowie 2022 r., co oznacza, że planujemy ogłoszenie przetargu na realizację tego odcinka w systemie „Projektuj i buduj” na przełomie 2022 i 2023 r.
Zakres prac
Zadaniem projektanta będzie kontynuacja opracowywania dokumentacji zawierającej uszczegółowienia techniczne wskazane w decyzji środowiskowej, jak na przykład zajętość terenu pod przyszłą drogę ekspresową. Projektant przeprowadzi również szczegółowe badania warunków geologicznych.
S17 Wschodnia Obwodnica Warszawy
S17 biegnąca pomiędzy węzłami Drewnica i Lubelska o długości ok. 16,3 km, stanowiąca część Warszawskiego Węzła Drogowego, została podzielona na trzy odcinki:
– węzeł Drewnica – węzeł Ząbki (ok. 3,6 km),
– węzeł Ząbki – węzeł Zakręt (ok. 10,2 km),
– węzeł Zakręt – węzeł Lubelska (ok. 2,5 km).
Trasa będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Wybudowanych zostanie pięć węzłów – Ząbki, Rembertów, Poligon (zjazd techniczny dla wojska), Zakręt i Lubelska.
W zakresie pierwszego odcinka, po pozyskaniu finansowania na etap realizacji robót, ogłosimy przetarg na wybór wykonawcy, który zrealizuje zadanie w systemie „Projektuj i buduj”. Szacowane lata realizacji to 2021-2024. Z kolei na trzecim odcinku pomiędzy węzłami Zakręt i Lubelska trwają prace budowlane. Zgodnie z umową termin zakończenia robót upływa w kwietniu 2021 r. W rozpatrywaniu są roszczenia wykonawcy w zakresie wydłużenia czasu na ukończenie.
Źródło: GDDKiA O/Warszawa