Będą zmiany na stacji Zawiercie
Nowe urządzenia i cyfrowe systemy sterowania usprawnią zarządzanie ruchem kolejowym na stacji Zawiercie i zwiększą bezpieczeństwo podróży oraz przewozu towarów. PLK ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie prac.
Ponadto dla sprawnych podróży w rejonie stacji zabudowanych zostanie 10 nowych rozjazdów wyposażonych w system elektrycznego ogrzewania – gwarantujący niezakłócony ruch w warunkach zimowych, a także ok. 2 km nowych torów i ok. 10 km nowej sieci trakcyjnej. Zaplanowano również wzmocnienie podtorza i stabilizację torów objętych przebudową oraz budowę odwodnienia.
Kolej dla pasażera
Dla poprawy komfortu podróżnych na stacji Zawiercie zaplanowano wymianę płyt na peronach. Dodatkowo peron przy budynku dworca zostanie wydłużony w kierunku przejścia podziemnego i skrócony od strony nastawni (zachowana zostanie jego długość 400 m). Wykonany zostanie chodnik prowadzący do peronu od ul. Grunwaldzkiej i Spacerowej. Takie rozwiązanie usprawni komunikację na stacji. Na sąsiednim peronie planowana jest zabudowa dwóch poczekalni otwartych z ławkami dla pasażerów.
Stacja Zawiercie jest ważna w ruchu regionalnym, krajowym i międzynarodowym oraz towarowym. Przebiega przez nią kilka linii kolejowych: Częstochowa – Katowice (LK 1), Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie (CMK, LK 4), Tarnowskie Góry – Zawiercie (LK 182), Zawiercie – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice (LK 160, 186) i łącznica 705 w stacji.
Inwestycja „Zaprojektowanie i budowa nowych urządzeń srk w stacji Zawiercie oraz roboty towarzyszące w ramach projektu pn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II” będzie finansowana ze środków krajowych.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl