Ruszyły testy nowych pociągów warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej
Pierwszy pociąg Impuls 2 dla warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej rozpoczął właśnie jazdy testowe na torze Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie.
Nowy pojazd czekają m.in. badania układu hamulcowego, elektryki, hałasu, dynamiki czy osiągów trakcyjnych. Będzie także sprawdzany pod kątem dostępności dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Realizacja kontraktu dla Warszawy przebiega zgodnie z harmonogramem i kolejne pudła pojazdów są przygotowywane do naniesienia odpowiednich powłok lakierniczych, a następnie zabudowy i montażu wnętrza. Pierwsze Impulsy drugiej generacji zostaną dostarczone do stolicy wiosną 2022 roku.
Stołeczny przewoźnik kolejowy zamówił 21 pojazdów: 15 złożonych z 5 członów i 6 złożonych z 4 członów. Dzięki temu np. w godzinach szczytu będzie mógł elastycznie zarządzać liczbą miejsc w pociągach. Będzie mogło w nich wygodnie usiąść od 288 do 372 osób.
Nowe pojazdy będą klimatyzowane, wyposażone w Wi-Fi, ładowarki USB, nowoczesny system informacji pasażerskiej, automaty biletowe oraz ratujące życie defibrylatory AED. Producent wprowadził także dodatkowe rozwiązanie dla prowadzącego pojazd. Są nim drzwi w kabinie, dzięki którym maszynista może ją bezpiecznie opuścić bez przechodzenia do strefy pasażerskiej. Wartość kontraktu realizowanego przez Newag wynosi blisko 668 mln zł brutto, z czego blisko 203 mln zł pochodzi z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Umowa z Newagiem obejmuje także przeszkolenie pracowników w zakresie obsługi pociągów oraz siedmioletnie serwisowanie.
Źródło: tekst Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl