REKLAMA
Budownictwo Wiadomości
1 Minuta czytania

W Szczecinie nowe przęsła i tory zapewnią bezpieczną podróż koleją

Pociągi kursują już po wyremontowanej części wiaduktu kolejowego nad ul. Kolumba w Szczecinie. Wykonawca zamontował dwa kolejne przęsła i ułożył na nich nowy tor. Wartość inwestycji PLK to ponad 10 mln zł.

 
Zdjęcie: Bartosz Pietrzykowski, www.plk-sa.pl
Zdjęcie: Bartosz Pietrzykowski, www.plk-sa.pl
Sześć nowych przęseł oraz nowy tor na wyremontowanej części wiaduktu na ul. Kolumba przy stacji Szczecin Główny zapewniają bezpieczny przejazd pociągów. Przebudowane i wzmocnione zostały przyczółki wiaduktu oraz filary. Filary zostały odnowione, pomalowane i zabezpieczone przed korozją, dzięki czemu poprawi się ich stan oraz wygląd.

Na drugiej części wiaduktu wykonawca zdemontował wszystkie przęsła pod drugim torem. W ich miejsce zostanie zamontowanych i zespolonych sześć nowych przęseł. Zamontowane zostaną również nowe słupy, na których zawieszona zostanie sieć trakcyjna. Wykonawca prowadzi także prace związane z przebudową przyczółka pod zdemontowanym przęsłem oraz montażem nowych elementów posadowienia przęseł na filarach.

40-metrowy odcinek muru oporowego obok wiaduktu przy ulicy Owocowej również został wyremontowany. Wykonawca naprawił i uzupełnił ubytki w ścianie oraz gzyms ogrodzenia. Mur został wzmocniony, oczyszczony i pomalowany. Prace zwiększyły bezpieczeństwo i poprawiły estetykę obok linii kolejowej.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na remont wiaduktu i muru oporowego przeznaczyły ponad 10 mln zł ze środków własnych. Na czas prac wprowadzono tymczasową organizację ruchu, którą wykonawca uzgodnił z zarządcą drogi. Zakończenie prac planowane jest do końca 2021 roku.

Ważny wiadukt przy Kolumba zwiększył bezpieczeństwo

W 2020 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za blisko 4 miliony złotych wyremontowały wiadukt przy ulicy Kolumba/Dąbrowskiego oraz ponad 430-metrowy mur oporowy. Efektem inwestycji jest zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego oraz drogowego.

Konstrukcja wiaduktu przy ulicy Kolumba została wzmocniona. Stalowe powierzchnie zostały wyczyszczone. Obiekt został zabezpieczony przed korozją oraz pomalowany. Zamontowano nowe schody na skarpie. Renowację przeszedł również ponad 400 m mur oporowy wzdłuż ulicy Kolumba.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA