Teren rozbiórek został oznaczony oraz zabezpieczony, zostały również oznaczone strefy o znaczeniu historycznym wpisane do rejestru zabytków.
Na dzień dzisiejszy Wykonawca:
– zdemontował blisko 10 km sieci trakcyjnej oraz 70 stalowych konstrukcji wsporczych sieci,
– zdemontował 6,5 km torów z czego 2,930 na stacji Ełk (osobowy) oraz 3,43 km torów na stacji Ełk Towarowy, łącznie wyciągną z gruntu ponad 9.000 szt. starych podkładów,
– zdemontował 11 szt. rozjazdów,
Wykonawca pomimo niekorzystnych warunków atmosferycznych nie zwalnia tempa pracy i planuje dalsze prace rozbiórkowe:
– 11 km torów oraz dokończenie kolejnych,
– 23 rozjazdów,
– 10 konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej oraz segregacje i rozliczenie się z materiału rozbiórkowego.
– Kontrakt jest realizowany w systemie „Projektuj Buduj”, gdzie po stronie Wykonawcy jest opracowanie Projektów Wykonawczych. Wykonawca przedłożył projekty Wykonawcze, które są w tym momencie sprawdzane i weryfikowane przez personel Nadzoru oraz Inwestora. W Ełku nie mamy jeszcze kalendarzowej zimy, a już w zeszłym tygodniu temperatury spadły do minus 12 stopni Celsjusza – mówi Mikołaj Waśnieswski, Dyrektor Kontraktu z ramienia Budimeksu.
– Okres zimowy, który może spowolnić lub uniemożliwić wykonywanie części prac, będzie w 100% wykorzystany na przygotowanie wszelkich szczegółów prac w tym harmonogramu realizacyjnego oraz fazowania prac na cały okres dwóch lat trwania kontraktu, tak aby w momencie uzyskania przez PKP PLK Pozwolenia na Budowę i nastaniu sprzyjających warunkach atmosferycznych prace mogły ruszyć pełną w 100% – dodaje Mikołaj Waśniewski.
Umowę w systemie „Projektuj i Buduj” na modernizację stacji Ełk podpisano 26 sierpnia 2021 roku. Termin realizacji zamówienia wynosi 28 miesięcy. Okres gwarancji wynosi 5 lat. Po stacji Czechowice Dziedzice i stacji Warszawa Zachodnia – węzeł Ełk jest kolejnym realizowanym przez Budimex SA. W tym roku Budimex zakończył modernizację linii kolejowej Warszawa – Lublin. Oprócz tych inwestycji firma realizuje także kontrakty kolejowe w Gdyni i na liniach E30 i E59 na Śląsku oraz w województwie wielkopolskim.
Źródło: tekst Budimex SA, www.media.budimex.pl