![Zdjęcie: GDDKiA O/Kraków, www.gov.pl/web/gddkia-krakow/](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2022/Sierpień/19/_resampled/ResizedImage620261-Krakow-Wieliczka.png)
W ramach zadania wykonawca będzie zobowiązany do opracowania projektów technologicznych dla robót remontowych oraz uzyskania niezbędnych decyzji administracyjnych, uzgodnień i pozwoleń. Opracuje również i zatwierdzi projekt tymczasowej organizacji ruchu oraz przygotuje dokumentację robót budowlanych.
Prace remontowe obejmą wymianę desek gzymsowych na czterech obiektach oraz częściową wymianę i naprawę elementów ich wyposażenia. W trakcie robót wymagane będzie skuteczne i trwałe usunięcie wszystkich stwierdzonych uszkodzeń, w tym: uzupełnienie ubytków materiału, zabezpieczenia powierzchniowe, likwidacja przecieków oraz uzupełnienie brakujących elementów wyposażenia.
Prace prowadzone będą na podporach, konstrukcjach ustrojów nośnych i dojazdach:
– łącznicy Kraków – Tarnów,
– wiaduktu relacji Kraków – Wieliczka,
– wiaduktu relacji Wieliczka – Kraków,
– łącznicy Wieliczka – Balice.
Prace w systemie 24-godzinnym
Według pomiarów przeprowadzonych w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu 2020/2021, w rejonie węzła Kraków Wieliczka średnio na dobę przejeżdża od 75 000 do 79 000 pojazdów. Aby zminimalizować utrudnienia dla licznie korzystających z węzła kierowców, przyszłemu wykonawcy GDDKiA postawiła kilka warunków:
– wymaga przygotowania organizacji ruchu uwzględniającej prowadzenie robót w systemie 24-godzinnym, od poniedziałku do piątku, a w soboty do godz. 15.00,
– prace należy prowadzić w sposób minimalizujący utrudnienia w ruchu na autostradzie A4,
– preferowane utrzymanie ruchu na autostradzie A4 na trzech pasach ruchu, dopuszcza się zawężanie do dwóch pasów ruchu w wyjątkowych przypadkach,
– prace remontowe w zakresie wymiany desek gzymsowych należy wykonywać jednocześnie na wszystkich obiektach nad A4,
– utrudnienia powinny ograniczyć się do realizacji robót remontowych max. do 4 miesięcy.
W przypadku łącznic GDDKiA wymaga, aby ruch został utrzymany. Dopuszczalne jest tylko krótkie zamknięcia ruchu w godzinach nocnych, jednak pod warunkiem wyznaczenia tras objazdu.
Maksymalny termin zakończenia remontu wynosi 200 dni, licząc od podpisania umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresu zimowego tj. od 1 grudnia do 30 marca.
Źródło: tekst GDDKiA O/Kraków, www.gov.pl/web/gddkia-krakow/