![Zdjęcie: Artur Lewandowski, www.plk-sa.pl](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2022/Grudzień/16/_resampled/ResizedImage620349-stacja-Warszawa-Zachodnia.png)
Budowa nowych połączeń usprawni planowanie i ruch pociągów podczas dalszych etapów robót na stacji Warszawa Zachodnia. Wprowadzone rozwiązanie zwiększy możliwości organizacji przewozów po zakończeniu inwestycji na linii średnicowej.
Zmiany w komunikacji na podmiejskiej linii średnicowej
Prace, w uzgodnieniu z przewoźnikami, zaplanowano od 19 grudnia 2022 r. do 8 stycznia 2023 r. Zmiany w komunikacji obejmują podmiejską linię średnicową. Połączenia w obu kierunkach na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Śródmieście – Warszawa Wschodnia będą po jednym torze – z wyjątkiem utrzymania dwutorowego połączenia na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Stadion.
Część pociągów regionalnych i aglomeracyjnych zostanie skrócona lub odwołana. Niektóre kursy zostaną skierowane przez Warszawę Centralną. Dwutorowe połączenie Warszawa Wschodnia – Warszawa Stadion ułatwi dojazd do metra.
Warszawa Zachodnia zmienia się i zapewni większą dostępność oraz oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne. Kompleksowo przebudowywane są obiekty inżynieryjne, kilometry instalacji, tory, rozjazdy i sieć trakcyjna.
Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” wart jest ok. 2 mld zł netto.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl