Parkingi powstały w bezpośrednim sąsiedztwie linii komunikacji miejskiej oraz pętli autobusowych i tramwajowych.
Parking wybudowany przy ul. Dziewulskiego ma dwa poziomy i łączną kubaturę 36 tys. m3. Na poziomie „zerowym” zaprojektowano zadaszoną pętlę autobusową, pomieszczenia socjalne oraz punkt sprzedaży biletów MZK. Zaprojektowano w nim 222 miejsca parkingowe, w tym cztery wyposażone w ładowarki dla aut elektrycznych. Na parkingu przy Dziewulskiego zaprojektowano także zieloną ścianę o powierzchni około 450 m2.
Obiekt na ul. Olimpijskiej jest trzypoziomowy i zapewnia 217 miejsc parkingowych, w tym cztery przystosowane do ładowania aut elektrycznych. Jego łączna kubatura wynosi 16 tys. m3.
Obydwa parkingi są wyposażone w:
- system informacji wizualnej, wspomagający kierowcę w wyszukiwaniu wolnego miejsca parkingowego,
- system informacji pasażerskiej, kompatybilny z istniejącym systemem SIP Urzędu Miasta Toruń,
- system parkingowy z samoobsługowymi kasami biletowymi,
- kamery LPR z funkcjonalnością rozpoznawania tablic rejestracyjnych.
Do budowy obu obiektów zużyto 4,3 tys. m3 betonu i 300 ton stali. Park&Ride, czyli Parkuj i Jedź, to system publicznych parkingów zlokalizowanych w bezpośrednim sąsiedztwie ważnych węzłów komunikacyjnych. Władze dużych aglomeracji planują takie systemy w celu zachęcania osób przyjeżdżających do miast do korzystania z systemu komunikacji miejskiej. Połączenie płatności za korzystanie z usług przewozowych z systemem Park&Ride pozwala korzystającym z parkingu na sprawny transfer do środków transportu publicznego, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Jest to ekologiczne rozwiązanie, które pozwala na uniknięcie korków i problemów z parkowaniem pojazdów w centrach miast. Głównym celem toruńskiej inwestycji jest obniżenie stopnia emisji CO2 na obszarze Miasta Toruń poprzez zmniejszenie liczby osób korzystających z samochodów prywatnych. Ukończone parkingi Park&Ride będą wywierać pozytywny wpływ na rozwój transportu publicznego i wzrost efektywności systemu podróży multimodalnych w mieście.
Całkowita wartość projektu to blisko 32 mln zł, z czego ponad 17 mln zł to dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach ZIT (Zintegrowane Inwestycje Terytorialne), Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020.