Do dyspozycji kierowców są 3 pasy ruchu w każdym kierunku. Również rowerzyści i piesi mogą korzystać z nowej infrastruktury: drogi rowerowej i chodników. Czas przewidziany na realizację zadnia określony w umowie podpisanej 30 sierpnia 2021 r. to 12 miesięcy, w tym okres zimowy (16.12.2021 r. do 15.03.2022 r.). Udało się zakończyć prace wcześniej i oddać inwestycję kierowcom na miesiąc przed zaplanowanym terminem.
Wymianie podlegała cała konstrukcja ciągu głównego jezdni, która w każdym z kierunków została poszerzona o trzeci pas ruchu. Przebudowana została również droga serwisowa. Choć to krótki odcinek drogi, jednakże zespół STRABAG wykonał szeroki zakres robót branżowych. W przypadku drogi krajowej o tak dużym natężeniu ruchu, dla którego konieczne było zachowanie przejazdu w obu kierunkach na każdym etapie wykonywania prac, stanowiło to spore wyzwanie pod kątem organizacji i harmonogramowania robót, a także w kwestii zaplanowania i uzgodnienia etapów tymczasowej organizacji ruchu.
Prace realizowane były według ściśle zaplanowanego harmonogramu, przy odpowiednim doborze sił wykonawczych oraz planowaniu dostaw materiałów już na etapie przygotowania produkcji. Roboty prowadzone były również w weekendy oraz w godzinach nocnych.
W szczytowym momencie na budowie pracowało 31 jednostek sprzętowych oraz 30 pracowników. Ułożono blisko 6000 ton mieszanki mineralno-asfaltowej, wbudowano prawie 7000 ton kruszywa oraz około 2000 m3 spoiwa hydraulicznego do stabilizacji gruntu.
Poza robotami drogowymi zakres prac obejmował liczne roboty branżowe, w tym: przebudowę sieci elektroenergetycznej średniego i niskiego napięcia, demontaż nieużywanej od 1995 roku trakcji trolejbusowej, zabezpieczenie telekomunikacyjnej kanalizacji kablowej i rurociągów kablowych, czy budowę rur osłonowych dla planowanego ciepłociągu.