Tunele są dwa bo dla każdego kierunku ruchu metra jest oddzielny tunel. Tarcze TBM budujące tunele (budujące bo ta maszyna nie tylko drąży w gruncie ale równocześnie montuje betonową obudowę tuneli) wyruszyły ze stacji budowanej pod skrzyżowaniem ulic Pratulińskiej i Trockiej w stronę stacji Dworzec Wileński. Każdy tunel ma ponad 2,2 km długości a tarcze pokonywały ten dystans w ok. 7 miesięcy. Rekord doby pracy TBM to 31,5 m tunelu, miesięczny – 555 m. A na stacjach trwają prace związane z murowaniem pomieszczeń. Rozpoczęto wykonywanie tynków w głównych pomieszczeniach technologicznych. Wykonywane są słupy docelowe stacji oraz perony pasażerskie. Na powierzchni widać już konstrukcje przyszłych wejść do stacji. Budowa zakończy się w 2019 r. Metro na Pradze
W kierunku wschodnim, z Dworca Wileńskiego, powstaje ok. 3,12 km trasy. Stacja Szwedzka (C16) jest pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej, pomiędzy budynkiem Strzelecka 46 a Zajezdnią Autobusową MZA „Stalowa”. To stosunkowo niewielka budowla, jej długość to 135 m. Następna stacja Targówek (C17), jest pod skrzyżowaniem ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego. Po północnej stronie ul. M. Ossowskiego, pod terenem zieleni, wybudowany został, łączący się ze stacją jednokondygnacyjny, podziemny obiekt komory rozjazdów. Całość ma niemal 300 m długości. I wreszcie największy obiekt tego odcinka II linii metra – stacja Trocka i wraz z torami odstawczymi, wszystko razem o długości 450 m. Zlokalizowana jest wzdłuż ul. Pratulińskiej – pod skrzyżowaniem ulic Pratulińskiej i Trockiej, a także wzdłuż planowanej ulicy na przedłużeniu ul. Pratulińskiej. Wybudowane są także trzy wentylatornie.
Wykonawcą jest wybrana w przetargu firma Astaldi S.p.A. z Włoch, kwota kontraktu wynosi 1.066.741.483,79 zł brutto. Projektantem natomiast jest ILF Consulting Engineers Polska.
Autor: Zarząd Transportu Miejskiego m.st. Warszawy