Zmienia się linia kolejowa między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą
Na aglomeracyjnej linii między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą wykonawca zdemontował już 38 km torów i sieć trakcyjną. We Włochach, Brwinowie, Milanówku, Piastowie i Parzniewie widać już ściany nowych peronów. Trwają roboty w przejściach podziemnych. Na szlaku zamontowano wszystkie fundamenty pod nową sieć trakcyjną. Wykonawca dostarczył już ponad 80 km szyn niezbędnych do przebudowy. Jest także ponad 45 tys. sztuk podkładów i 110 tys. ton kruszywa – ilość równa ładowności ok. 2200 wagonów. Do robót wykorzystywany jest ciężki sprzęt około 100 maszyn w tym koparki, dźwigi, betoniarki i samochody ciężarowe.
W Pruszkowie na przełomie lutego i marca wykonawca przystąpi do przebudowy peronu, przejścia podziemnego, wiat i układu torów. Gotowe jest przejście dla pieszych w poziomie szyn, które umożliwi mieszkańcom sprawną komunikację w mieście.
Wygodniej i sprawniej koleją z Grodziska Mazowieckiego do Warszawy
We wrześniu na linię aglomeracyjną wrócą pociągi. Pasażerowie skorzystają z nowych peronów i przystanku w Parzniewie. Wszystkie perony i przejścia podziemne zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Po nowych torach będzie mogło jeździć więcej składów. Zmodernizowana infrastruktura zapewni wysoki komfort podróży przez następnych kilkadziesiąt lat.
Koszt całej inwestycji na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa wynosi 285 mln zł.
Projekt „Prace na linii kolejowej Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki (linia nr 447)” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.
Autor: Karol Jakubowski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.